20 de ANI de la TRAGEDIA de la BALOTESTI: Cea mai mare CATASTROFA AERIANA din istoria ROMANIEI

TRAGEDIE AERIANA BALOTESTI. CATASTROFA AERIANA de la BALOTESTI s-a produs la 31 martie 1995. Aeronava Airbus 310, botezata “Muntenia”, fabricata in 1987, cu peste 31.000 de ore la bord, era programata sa efectueze zborul regulat de la Bucuresti la Bruxelles, cu decolarea la ora 9.00. Dupa sase minute de intarziere, avionul a inceput procedurile ridicarii de la sol, sub comanda copilotului.

TRAGEDIE AERIANA BALOTESTI. Conditiile meteorologice permiteau o vizibilitate orizontala de 1.300 m, vantul batea cu o intensitate intre 10 si 15 m/s. La inaltimea de 600 m si viteza de 300 km/h, motorul stang a inceput sa dezvolte o asimetrie, provocand cresterea tractiunii motorului drept. La ora 09:08:34, avionul a lovit pamantul. Intr-un rastimp de 1 minut si 50 de secunde, scurs intre decolare si prabusire, soarta celor 11 membri ai echipajului si a celor 49 de pasageri, intre care doi copii, a fost pecetluita. 

TRAGEDIE AERIANA BALOTESTI. Reactia autoritatilor a fost impresionanta. Brigada de pompieri a Capitalei a intervenit, dotata cu 30 de autospeciale, spitalele au trimis 40 de ambulante. Mai mult de 200 de jandarmi au inconjurat locul impactului — o elipsa de 80 m latime si 200 m lungime. Un pompier declara Agentiei Reuters ca echipajele sale au luptat cu flacarile timp de o ora si jumatate. Totul a fost in zadar. 

TRAGEDIE AERIANA BALOTESTI. A fost cea mai mare CATASTROFA din istoria AVIATIEI ROMANESTI. In 2006, dupa 11 ani de la catastrofa, raportul final al Comisiei de investigatie asupra zborului ROT 371 prezinta trei cauze: “Tractiunea asimetrica, un motor avea putere mai mica decat celalalt. O posibila incapacitate a pilotului comandant. Actiuni corective insuficiente din partea copilotului pentru a preveni consecintele primilor doi factori”. 

Sursa text: Agerpres