5 feluri în care trebuie să implementezi politica GDPR pe site-ul companiei pentru a evita amenzile uriașe

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută vizitatorilor și potențialilor clienți, orice site de companie trebuie să personalizeze conținutul pe care îl afișează. Pentru a face acest lucru, este nevoie să colectezi, să păstrezi și să folosești datele personale ale celor care îți vizează pagina web.

Încă din 2018, Regulamentul General pentru Protecția Datelor (GDPR) a intrat în vigoare în toată Uniunea Europeană. Prin urmare, în prezent există reguli clare și stricte privitoare la felul în care poți gestiona datele personale pe care le ai în posesie.

Chiar dacă nu își dau seama inițial, majoritatea posesorilor de website-uri colectează date, sub formă de cookies. Indiferent dacă folosești aceste date sau nu, ele se stochează și, prin urmare, utilizatorii trebuie să fie informați de acest lucru. În caz contrar, poți fi sancționat legal.

Așadar, iată 5 feluri principale în care trebuie să îți adaptezi site-ul la politicile GDPR!

  1. Consimțământ explicit pentru colectarea datelor

Încă de pe primele secunde petrecute pe site-ul tău, utilizatorul trebuie să fie informat în mod explicit în legătură cu preluarea și stocarea datelor sale.

Vorbim despre acea bară de tip pop-up, care apare cel mai des în subsolul paginii web, atunci când un utilizator ajunge pe site. Userul poate fi de acord doar cu o selecție de cookies esențiale sau cu toate, fiind în cunoștință de cauză că aceste setări îi vor influența experiența de navigare.

Implementează acest element pe site și oferă posibilitatea utilizatorului de a accepta, refuza, modifica sau de a afla mai multe informații despre felul în care datele lui sunt colectate.

  1. Politica de confidențialitate

Această secțiune nu trebuie să lipsească de pe niciun website. De la simple bloguri la magazine online și site-uri care oferă diferite servicii, fiecare domeniu este obligat să aibă o Politică de confidențialitate.

Pe această pagină trebuie să se specifice toate tipurile de date care sunt colectate, la ce sunt folosite aceste date și, dacă este cazul, cine mai are acces la ele (terțe părți, precum firme de hosting, contabilitate etc.). Pentru a te asigura că totul este bine pus la punct, colaborează cu un avocat GDPR, care va ajuta, fără îndoială, să ai o Politică de confidențialitate corectă.

Dacă nu pui în aplicare politica GDPR ca la carte, poți risca să primești amenzi semnificative, care se pot întinde chiar și până la 4% din cifra de afaceri anuală a firmei. Așadar, nu neglija niciun detaliu!

  1. Politica de utilizare a cookies

Pe lângă Politica de confidențialitate, este necesar să incluzi pe site și o secțiune sau o pagină destinată cookie-urilor. Acestea reprezintă fișiere de dimensiuni mici, prin intermediul cărora pot fi colectate date în mod automat.

Adesea, cookies sunt folosite pentru a personaliza experiența de navigare a utilizatorului, în funcție de nevoile și de interesele acestuia. De asemenea, cookies ajută și la crearea de statistici anonime sau targetare geografică.

În primul rând, află care sunt cookie-urile folosite de site-ul tău, apoi menționează-le pe pagina special dedicată, alături de durata lor de viață și felul în care pot fi oprite sau refuzate de către utilizator.

  1. Bifarea acordului la crearea unui cont pe site

Fie că deții un magazin online sau alt tip de website unde utilizatorul își poate crea un cont, este nevoie să ceri acordul acestuia pentru colectarea și prelucrarea datelor sale. Aceste date pot fi numele complet, numărul de telefon, adresa de e-mail și nu numai.

Prin urmare, trebuie să introduci, pe pagina de creare a contului, o casetă ce trebuie să fie bifată de către user, prin care acesta să își ofere acordul cu privire la colectarea, stocarea și procesarea datelor sale personale.

  1. Bifarea acordului la înscrierea la Newsletter, la completarea formularelor de contact și în secțiunile de comentarii

Pe lângă crearea unui cont pe site, și cele trei situații de mai sus necesită exprimarea clară a acordului din partea utilizatorului. Acesta trebuie să știe că datele sale (numele, prenumele, site-ul lui, IP-ul dispozitivului său, adresa de e-mail, numărul de telefon etc.) sunt colectate atunci când se înscrie la un Newsletter, completează un formular de contact sau scrie un comentariu pe site-ul tău.

Acestea fiind spuse, implementarea corectă și completă a normelor GDPR este extrem de importantă. Asigură-te că respecți pașii de mai sus și, dacă ai nevoie de ajutor, contactează cu încredere un avocat GDPR specializat, care te poate îndruma cu profesionalism.