6 ponturi pentru a va optimiza site-ul pentru tablete

Traficul site-urilor de comert electronic provenit de pe tablete a crescut cu 348% din 2011 in 2012, depasind pentru prima oara traficul provenit de pe smartphone-uri. Si cum piata tabletelor inca mai are multe de oferit, cu siguranta ca acestea isi vor pune si mai mult amprenta pe industria de hosting si de comert electronic.

Aceasta tendinta trimite un mesaj puternic: daca nu ati facut-o deja, acum este momentul sa luati in considerare o regandire a designului site-ului dvs., astfel incat acesta sa arate cat mai bine si sa fie cat mai usor de navigat de pe o tableta. Ignorarea acestui aspect ar putea avea un impact negativ asupra reputatiei site-ului dvs., poate duce la micsorarea ratei de conversie a vizitatorilor in potentiali cumparatori, si prin urmare la scaderea vanzarilor.

Ce este un site tablet-friendly? Cand un site este tablet-friendly , inseamna ca acesta este usor de utilizat pe un dispozitiv mobil sau o tableta. Notiunea de tablet-friendly cuprinde utilizarea inteligenta a spatiului, text care este usor de citit si butoane tactile mari, care permit vizitatorilor sa navigheze cu incredere.

Opusul acesteia este atunci cand textul este prea mic pentru a fi citit, iar linkurile sunt atat de aproape unul de altul, incat utilizatorul poate accesa accidental alte pagini. Acest lucru mareste timpul, complexitatea si frustrarea unei sesiuni denavigare, care va alunga rapid vizitatorii de pe site-ul dvs.

Chiar daca este ideal si recomandat sa va restructurati site-ul dvs. pentru a putea fi afisat corect pe toate dispozitivele, timpul si costurile aferente va pot inhiba din a face o revizuire completa. Dar aveti si alte optiuni. Iata cateva sfaturi pentru a va ajuta sa imbunatatiti modul in care utilizatorii de tablete navigheaza pe site-ul dvs.

Cu doar cateva ajustari subtile de CSS, puteti imbunatati foarte mult lizibilitatea si dexteritatea navigarii pe site-ul dvs. de pe o tableta.

1) Mariti dimensiunea butoanelor. Latimea medie a degetului aratator pentru majoritatea adultilor este de aproximativ 45×57 de pixeli. Asa ca de ce sa ingreunati sarcina vizitatorilor de a gasi si apasa butonul Cumpara?

2) Asigurati-va ca linkurile pot fi distinse cu usurinta, fara a avea aceeasi nuanta ca restul textului. Utilizati o culoare clara si contrastanta pentru linkurile din text si nu va fie teama sa le subliniati.

3) Mariti dimensiunea fontului pentru o lizibilitate mai buna. Chiar si marirea acestuia cu cativa pixeli poate face o diferenta majora.

4) Mariti elementele din meniul de navigare cu pana la 5-10 pixeli sau mai mult, in cazul in care designul site-ului va permite acest lucru.

5) Mariti marginile paginilor si a blocurilor de continut. Aceasta imbunatatire sporeste lizibilitatea generala si reduce complexitatea vizuala. Marirea spatiului alb poate duce la impresia ca site-ul dvs este usor de vizualizat si de navigat, in comparatie cu un site aglomerat.

6) Mariti dimensiunea campurilor si spatierea. Usurati sarcina vizitatorilor dvs. de a-si introduce informatiile in campurile dintr-un formular. Imbunatatirile aduse formularelor pot avea cel mai mare impact asupra ratei de conversie a vizitatorilor in pontentiali cumparatori.