750 de milioane de euro, sub semnul intrebarii odata cu trecerea porturilor la administratiile locale, asa cum prevede proiectul regionalizarii

Trecerea porturilor dunarene in subordonarea administratiei locale, primarii si consilii judetene, prin proiectul regionalizarii, poate pune in pericol 750 de milioane de euro, din fondurile destinate transportului naval pe Dunare.

Subiectul regionalizarii a fost abordat la o intalnire care a avut loc joi la Galati, intre autoritatile locale, armatorii si operatorii portuari. La intalnire a participat si ministrul transporturilor, Ramona Manescu, insotita de secretarul de stat Constantin Matei, responsabil cu transportul naval in cadrul ministerului.

Surse care au participat la intalnire au declarat pentru Mondo News ca atat autoritatile, cat si operatorii portuari au sustinut ca pana acum nu au fost consultati sau intrebati macar daca trecerea porturilor la autoritatile locale, asa cum apare in proiectul de regionalizare a lui Liviu Dragnea, este viabila.

“Nu ni s-a prezentat niciun studiu de impact, nicio analiza de oportunitate, nicio strategie in acest sens” au spus la intalnire factorii implicati. Acestia si-au exprimat temerea ca un astfel de proiect ar putea fi sortit esecului, mai ales ca exista un precedent, si anume portul Braila, care, la un an de la trecerea la Primarie, din lipsa de fonduri, a fost “returnat” Ministerului Transporturilor.

Apoi, lipsa banilor la nivel local, dar si absenta unei coordonari a politicilor dunarene, ar fi alte doua motive invocate de participanti. “Exista pericolul ca active valoroase, care apartin acum porturilor, sa devina fier vechi, iar multe dintre terenuri, pozitionate langa Dunare, sa fie vanate de firme imobiliare si sa se transforme in restaurante sau hoteluri”, au mai declarat sursele citate.