Chinezii sunt interesati de modernizarea si extinderea termocentralei Rovinari, dezvoltarea unitatilor 3 si 4 de la Centrala Nucleara Cernavoda, privatizarea Oltchim, realizarea tronsonului de autostrada Craiova – Pitesti si constructia caii ferate de mare viteza Bucuresti – Constanta, potrivit Ministerului Economiei.
Potrivit unui comunicat transmis de catre Ministerul Economiei, companiile chineze sunt interesate de modernizarea si extinderea capacitatilor de productie la termocentrala Rovinari, dezvoltarea Unitatilor 3 si 4 de la Centrala Nucleara Cernavoda, privatizarea combinatului petrochimic Oltchim, realizarea centralei hidroelectrice cu acumulare prin pompaj de la Tarnita, realizarea tronsonului de autostrada Craiova – Pitesti si constructia tronsonului feroviar de mare viteza Bucuresti – Constanta.
Citeste si: Chinezii vor sa CASEZE sase MILIOANE de masini pana la sfarsitul anului
“Potentialul de investitii al companiilor chineze este extrem de important, mai ales in contextul globalizarii. Romania are proiecte in domenii cheie – energie, transport, IT, agricultura. Statul chinez a alocat o linie de credit de 10 miliarde de dolari pentru realizarea de proiecte in tarile Europei Centrale si de Est, iar proiectele Romaniei sunt viabile si pot obtine finantarea necesara implementarii”, a declarat intr-un comunicat ministrul Constantin Nita.
Ministrul Economiei, Constantin Nita, s-a intalnit sambata cu ministrul Comertului din China, Gao Hucheng, in cadrul unei vizite oficiale la Ningbo, in perioada 6–9 iunie, cu ocazia conferintei ministeriale a ministrilor Economiei si Comertului din China si tarile Europei Centrale si de Est.
Citeste si: Premierul chinez Li Keqiang a “declarat razboi” poluarii
S-a discutat astfel despre cooperarea Romaniei cu Republica Populara Chineza, despre dezvoltarea de parcuri industriale si despre accesul pe piata chineza a produselor romanesti, in special a celor de origine animala.
Schimburile comerciale bilaterale dintre Romania si China au totalizat 3,28 miliarde de dolari in anul 2013, potrivit Ministerului Economiei. in primele trei luni ale acestui an, schimburile comerciale au fost de 931 milioanede dolari, in crestere cu 23,5% fata de perioada similara a anului precedent.
HOT DE HOT, DOVEDIT?
Pe directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, atentie,l-au demisionat, miercuri,din funcția de conducere a companiei !!!!! Această “demisie” ar veni și din cauza faptului că Direcția Națională Anticorupție(DNA) îl investighează pentru prejudicierea companiei cu peste un peste milion jumătate de euro. Din informațiile deținute , Dorobanțu își va continua activitatea la un operator privat de transport călători din zona Brașov, RegioTrans, companie controlată de un apropiat de-al său, Costel Comana.
Carcotasii spun ca nu v-a face “purici” multi pe la RegioTrans si ca o sa fie coleg de celula, cat de curand, cu Relu Fenechiu cel care l-a si numit in functie la CFR Calatori. HOTII STRIGA HOTII? DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII? JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI? Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ? “Cum a sifonat fostul director CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic,totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul! Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care s-a calauzit Valentin Dorobantu.
IN ZECE ANI PORTOCALII … NU I-A CONTROLAT NIMENI; -DE CE?? PT. CA PRIMEAU ,,dreptul”; ATUNCI NU ERA JUSTITIE???