Conducerea CFR Calatori a dispus REVOCAREA din functie si suspendarea din activitate a directorului de tractiune TEODOR GAVRIS, ca urmare a implicarii acestuia de catre Directia Nationala Anticoruptie (DNA) intr-un dosar penal, au anuntat, vineri, reprezentanti ai companiei de cale ferata.
Potrivit DNA, GAVRIS ar fi implicat in “comiterea unor INFRACTIUNI legate de activitatea desfasurata in cadrul companiei”.
Citeste si: AFACEREA CFR CALATORI: AFACERISTUL CALIN MITICA IN AREST LA DOMICILIU
CFR Calatori a pus la dispozitia DNA documentele solicitate si va colabora in continuare cu toate institutiile statului cu atributii in instrumentarea acestui dosar. De asemenea, Directoratul CFR Calatori a demarat un control tematic la nivelul mai multor subunitati ale companiei, precizeaza comunicatul societatii.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a dispus joi Corpului de control efectuarea unui control tematic la CFR Marfa, CFR Calatori si la CFR SA, pentru verificarea legalitatii incheierii si derularii contractelor de achizitie a serviciilor de mentenanta si reparatii ale materialului rulant, incheiate de cele trei companii feroviare din 2012 pana in prezent.
Citeste si: IOAN RUS VA TRIMITE CORPUL DE CONTROL LA CFR CALATORI, CFR MARFA SI CFR SA
Tribunalul Cluj a dispus arestarea la domiciliu pentru 30 de zile a omului de afaceri Calin Mitica, care controleaza SC Remarul 16 Februarie si SC Transferoviar Grup, a lui TEODOR GAVRIS, sef Serviciu Automotoare si ulterior director de tractiune in cadrul SNTFC CFR Calatori, si a altor cinci persoane intr-un dosar de CORUPTIE privind activitati de transport feroviar.
Sursa foto: ziuaconstanta.ro
DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu, Teodor Gavris, Robert Nita, Bogdan Timis, Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ? “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii. Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA(unde este mare sefa nimeni alta decat sotia managerului privat DOROBANTU VALENTIN cel care a devalizat pur si simplu CFR CALATORI in anul 2013 ?). Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame. Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților” În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013). Ca si cum societatea ar fi pe profit, in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator se mai afla si acum in functie? Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca v-ati asumat o anumita raspundere, iar problema cu trimiterea corpului de control la CFR CALATORI este o mare smecherie , adica ceva “de ochii lumii”
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ?
Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ?
“După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil.
Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.”
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala.
NU VA CRAPA OBRAZUL ???
“Pierderi de un milliard de lei.
După ce a încheiat 2012 cu pierderi de un miliard de lei, CFR Călători SA se află, în momentul de faţă, într-o situaţie extrem de critică, din cauza unor datorii imense către diverse firme private. Furnizorul de motorină poate cere în orice moment insolvenţa companiei, pentru o datorie de 20 de milioane de euro. Ultimul control realizat la CFR Călători SA, la sfârşitul anului trecut(cand manager privat era DOROBANTU VALENTIN), de către inspectorii Corpului de Control al ministrului Transporturilor, a scos la iveală situaţia dezastruoasă a companiei.
După ce societatea a încheiat anul 2012 cu pierderi de un miliard de lei şi datorii de 1,67 miliarde de lei, inspectorii au descoperit că CFR Călători se află, în momentul de faţă(cand este condusa de SECARA VASILE) , “într-o situaţie critică, deoarece furnizorul de motorină, SC Oscar Downstream SRL, poate cere în orice moment insolvenţa companiei”.
Inspectorii susţin în raportul lor că situaţia economică dezastruoasă a fost cauzată de o serie de achiziţii dubioase şi de o serie de contracte ce au adus companiei prejudicii de zeci de milioane de euro.
Inspectorii exemplifică cu contracte de achiziţii de carburant, de reparaţii a vagoanelor şi de achiziţii de vagoane ce aveau componente din azbest. Inspectorii spun că din inventarul de vagoane al CFR Călători SA a fost utilizat doar 45% în 2012 şi 43% în 2013.
“Necesarul de vagoane nu s-a asigurat niciodată, atât în 2012, cât şi în 2013”, susţin inspectorii. Totodată, au dispărut subit mai multe vagoane.
“În fiecare an se retrag din circulaţie mai multe vagoane decât cele care revin. În 2012, s-au retras pentru reparaţii 620 de vagoane şi s-au repus în circulaţie doar 371. În 2013, raportul a fost de 347 de vagoane trimise şi doar 269 repuse în circulaţie”, spun inspectorii în raportul lor.
Cu privire la înmatricularea vagoanelor, inspectorii au constatat: “Înmatricularea vagoanelor este mai mult decât deficitară. La momentul controlului, doar 141 de vagoane sunt înmatriculate, din totalul de 2.356 de vagoane din parcul de inventar.
Sunt pregătite doar 78 de vagoane pentru înmatriculare”.