Rezultatele financiare ale companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor (MT) s-au imbunatatit considerabil in primele 9-10 luni din acest an, comparativ cu perioada similara din 2013, iar CFR-urile nu vor mai fi Cenusareasa in institutie, a declarat marti ministrul de resort, Ioan Rus, citat de Mediafax.
Toate companiile CFR – Marfa, Calatori, Infrastructura (CFR SA, n.r.) – nu vor mai fi Cenusareasa in Ministerul Transporturilor, din mai multe motive”, a afirmat ministrul Transporturilor, intr-o conferinta de presa.
Ministerul arata ca, dupa cinci luni de aplicare a mai multor masuri de imbunatatire a performantei economice, reducere a costurilor si a arieratelor, majoritatea companiilor de sub autoritatea institutiei au trecut pe profit operational.
Datele insitutiei arata ca in primele noua luni din acest an veniturile CFR SA au crescut cu 11,1%, la 1,2 miliarde lei, cele ale CFR Calatori au urcat cu 28,9%, la 2,49 miliarde lei, iar in cazul CFR Marfa a fost inregistrat un avans de 2,8%, la 681,3 milioane lei.
Citeste: IOAN RUS: RESTRUCTURAREA TAROM este IMINENTA
Cheltuielile CFR SA au crescut in intervalul analizat cu 9,2%, la 1,09 miliarde lei, cele ale CFR Calatori au scazut cu 4,3%, la 1,35 miliarde lei, iar CFR Marfa a raportat cheltuieli de 717 milioane lei, mai mici cu 12,4%.
Pe de alta parte, CFR SA, Calatori si Marfa au inregistrat cresteri ale ratei profitului operational mai mari cu 8, 26, respectiv 22 puncte procentuale.
Datoriile au scazut cu 50,5% la CFR SA si cu 30,7% la CFR Calatori, in timp ce in cazul CFR Marfa au avansat cu 22,5%, din cauza platilor compensatorii pentru personalul disponibilizat in acest an, arata MT.
Potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante, CFR SA a incheiat anul trecut cu un profit net de 84,1 milioane lei, iar CFR Marfa a avut pierderi de 262,9 milioane lei. Pentru CFR Calatori cele mai recente date disponibile sunt din 2012, cand operatorul feroviar a inregistrat pierderi de 992,2 milioane lei.
Potrivit Ministerului Transporturilor, CNADNR a realizat venituri de 1,36 miliarde lei in primele noua luni din acest an, in crestere cu 15,8%, iar Metrorex a consemnat venituri de 593,2 milioane lei, mai mici cu aproximativ 10%. Administratia Porturilor Maritime Constanta a raportat venituri de 200,7 milioane lei (+3,8%), iar Tarom a inregistrat venituri de 886 milioane lei (+5,9%).
Ministrul Transporturilor declara la finele lunii iulie, intr-un interviu acordat MEDIAFAX, ca are ca obiectiv principal la conducerea institutiei aducerea pe profit operational a companiilor din subordine pana la finele anului viitor.
Mergem cu trenurile PRVATE ale firmelor REGIOTRANS, TRANSFEROVIAR, SOFTRANS. h
“Pe site-ul companiei CFR Calatori sunt postate o serie de anunturi de angajare, dar in realitate sunt posturi cu dedicatie pentru suita de directori si sefi din cadrul celui mai mare operator feroviar de transport calatori din tara noastra. Artizanul acestor joburi scoase la concurs este Vasile Secară, presedintele drectoratului de la CFR Calatori.
In timp ce site-ul companiei este invadat de anunturile de angajare, Vasile Secara mentine pe posturi cheie o serie de pensionari bine remunerate. Mai mult, in Adunarea Generala a Actionarilor se afla persoane care habar nu au de calea ferata, iar in Consiliul de Administratie se afla in continuare oameni garantati …
Armata de birocrati-90 de sefi de birou si serviciu
La ora actuala, CFR Calatori are un Consiliu de Supraveghere si un Directorat format din trei membrii- Vasiel Secara, Ioan Balanean si Iosif Szentes. Primii doi sunt de la Cluj, iar Szentes este cel care din 2012, “tese”, an de an, mersul trenurilor in interesul operatorilor privati si nicidecum pentru CFR Calatori. Totodata, compania mai are 11 directori generali si 4 consilieri, dar si, atentie, nici mai mult nici mai putin, de 72 de sefi de serviciu, oficiu sau birou numai in sediul central. Incredibil! 90 de sefi numai in sediul central al companiei CFR Calatori. Adica o armata de birocrati care se calca pe picioare, in timp ce personalul de executie de la calea ferata este tinut in conditii mizere si amenintat cu somajul.
Pensionari de lux de la CFR Calatori
Presedintele Directoratului, Vasile Secara, este preocupat sa mentina pe posturi cheie cativa pensionari. Astfel, directorul economic, Elena Miu, trebuia de mult timp sa se pensioneze, dar este bine merci la butoanele economice ale companiei. La Corpul de control al companiei se afla un colonel de armata pensioner- Catalin Apostol, care pe langa pensia de 2.500 de lei, mai are clasa de salarizare 45 , la care se mai adauga un spor de 40%. Adica primeste 4.144 de lei, la care se adauga sporul de 1. 657 de lei, ceea ce inseamna 5.801 de lei. Insa, desi este pensionar, Catalin Apostol este detasat de la Ministerul Economiei pentru a face controlul la CFR Calatori. Un alt consilier pensionar a lui Vasile Secara este si Cornel Stana, fratele sefului de la Regionala Craiova, care pe langa pensia militara de 2.300 de lei, mai incaseaza de la CFR Calatori inca vreo 2.000 de lei.
Jolly-jokeri de la CFR Calatori
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie, catre societatea Informatica Feroviara, suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”