Noul Mers al Trenurilor de calatori – care prevede mai multe trenuri Regio, curse spre si dinspre cele mai cautate statiuni montane de schi, precum si durate reduse, de aproximativ doua ore, pe ruta Bucuresti Nord-Constanta – va intra in vigoare pe 14 decembrie, potrivit CFR Calatori.
Potrivit sursei citate, noul Plan de Mers al Trenurilor 2014-2015 va fi valabil pana la 12 decembrie 2015, urmand sa fie in circulatie, zilnic, peste 1.100 de trenuri. “Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptata cererii pietei atat prin optimizarea orariilor si a capacitatii de transport, cat si prin asigurarea conditiilor de confort pe categorii de trenuri, utilizandu-se eficient resursele disponibile”, se precizeaza intr-un comunicat remis, miercuri, agentiei Mediafax.
CFR Calatori mai precizeaza ca va asigura, si in 2015, serviciul public de naveta intre marile orase si localitatile din proximitatea acestora. De asemenea, va fi mentinut mersul de tren cadentat pe rutele unde conditiile de circulatie si exploatare permit acest lucru si unde traficul de calatori este cu preponderenta de naveta: Bucuresti Nord – Ploiesti, Bucuresti Nord – Pitesti si Constanta – Mangalia (in sezonul estival).
Pe de alta parte, pentru asigurarea accesibilitatii si mobilitatii calatorilor, dar si pentru desfasurarea unui transport competitiv, unele trenuri InterRegio, cu plecari din Cluj, Craiova, Pitesti si alte orase, au fost transformate in trenuri Regio, cu opriri in mai multe statii de pe traseu. Astfel, fata de 2014, pasagerii vor putea calatori cu mai multe trenuri Regio, la tarifele aferente acestui rang de tren.
In ceea ce priveste zonele turistice precum Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petrosani, pasagerii vor beneficia de un numar suficient de trenuri in functie de sezon si de trafic, mai anunta CFR Calatori.
Astfel, in aceasta iarna, dupa suplimentarile capacitatii de transport din perioada Sarbatorilor de iarna, sunt introduse Trenurile Zapezii, prin care pasagerii vor ajunge in cele mai cautate destinatii turistice montane tara. “In plus, prin aceasta oferta, in perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2015, se va acorda 25% reducere de pret la bilete. Reducerea se va aplica la trenurile care vor circula de luni pana joi, pentru calatoriile, pe ruta directa, la clasa a 2-a, cu trenuri InterRegio care au ca punct de plecare sau destinatie: una din statiile feroviare de pe ruta Sinaia – Brasov; gara Vatra Dornei Bai; gara Petrosani”, mai precizeaza compania.
Totodata, si in 2015, trenurile de pe ruta Bucuresti Nord – Constanta vor avea durate de parcurs reduse, de aproximativ doua ore.
Tot in 2015, pasagerii vor putea sa calatoreasca in afara tarii zilnic, cu trenuri directe din Bucuresti Nord catre Viena (de la 39 de euro pe sens), Budapesta (de la 29 de euro pe sens) si Sofia. De asemenea, oferta de transport international include trenuri zilnice directe catre Budapesta si din Timisoara, Brasov, Targu Mures si Cluj Napoca.
CITESTE SI: Zeci de NAVE sunt BLOCATE pe DUNARE din cauza VANTULUI PUTERNIC
Mersul Trenurilor de Calatori 2014-2015 va putea fi cumparat din principalele gari si agentii CFR din Bucuresti si din tara, la pretul de 13 lei. In conditiile in care continutul Mersului Trenurilor va putea fi updatat, calatorii sunt rugati sa solicite informatii cu privire la mersul trenurilor de la statiile si agentiile CFR sau sa acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.
Sursa foto: jurnalul.ro
“Pe site-ul companiei CFR Calatori sunt postate o serie de anunturi de angajare, dar in realitate sunt posturi cu dedicatie pentru suita de directori si sefi din cadrul celui mai mare operator feroviar de transport calatori din tara noastra. Artizanul acestor joburi scoase la concurs este Vasile Secară, presedintele drectoratului de la CFR Calatori.
In timp ce site-ul companiei este invadat de anunturile de angajare, Vasile Secara mentine pe posturi cheie o serie de pensionari bine remunerate. Mai mult, in Adunarea Generala a Actionarilor se afla persoane care habar nu au de calea ferata, iar in Consiliul de Administratie se afla in continuare oameni garantati …
Armata de birocrati-90 de sefi de birou si serviciu
La ora actuala, CFR Calatori are un Consiliu de Supraveghere si un Directorat format din trei membrii- Vasiel Secara, Ioan Balanean si Iosif Szentes. Primii doi sunt de la Cluj, iar Szentes este cel care din 2012, “tese”, an de an, mersul trenurilor in interesul operatorilor privati si nicidecum pentru CFR Calatori. Totodata, compania mai are 11 directori generali si 4 consilieri, dar si, atentie, nici mai mult nici mai putin, de 72 de sefi de serviciu, oficiu sau birou numai in sediul central. Incredibil! 90 de sefi numai in sediul central al companiei CFR Calatori. Adica o armata de birocrati care se calca pe picioare, in timp ce personalul de executie de la calea ferata este tinut in conditii mizere si amenintat cu somajul.
Pensionari de lux de la CFR Calatori
Presedintele Directoratului, Vasile Secara, este preocupat sa mentina pe posturi cheie cativa pensionari. Astfel, directorul economic, Elena Miu, trebuia de mult timp sa se pensioneze, dar este bine merci la butoanele economice ale companiei. La Corpul de control al companiei se afla un colonel de armata pensioner- Catalin Apostol, care pe langa pensia de 2.500 de lei, mai are clasa de salarizare 45 , la care se mai adauga un spor de 40%. Adica primeste 4.144 de lei, la care se adauga sporul de 1. 657 de lei, ceea ce inseamna 5.801 de lei. Insa, desi este pensionar, Catalin Apostol este detasat de la Ministerul Economiei pentru a face controlul la CFR Calatori. Un alt consilier pensionar a lui Vasile Secara este si Cornel Stana, fratele sefului de la Regionala Craiova, care pe langa pensia militara de 2.300 de lei, mai incaseaza de la CFR Calatori inca vreo 2.000 de lei.
Jolly-jokeri de la CFR Calatori
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie, catre societatea Informatica Feroviara, suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”