Procurori si politisti de la Politia Capitalei au descins, vineri dimineata, la PRIMARIA SECTORULUI 5, institutia condusa de edilul MARIAN VANGHELIE, informeaza postul Realitatea Tv.
Conform sursei citate sunt investigate fapte grave de CORUPTIE ale functionarilor care gestionau dosarele sociale pentru ajutoarele UE.Procurorii sustin ca functionarii vizati primeau acte si documente false in baza carora intocmeau dosare sociale pentru obtinerea de ajutoare de la Uniunea Europeana (UE). Functionarii vizati de oamenii legii sunt acuzati de LUARE de MITA.
Mai multe persoane urmeaza sa fie duse la audieri in baza unor mandate de aducere. Surse judiciare citate de postul B1 Tv informeaza ca edilul MARIAN VANGHELIE nu este vizat de ancheta.
Intr-o interventie telefonica la postul B1 Tv, primarul MARIAN VANGHELIE a declarat ca nu are nicio problema cu investigatia facuta de politistii de la Politia Capitalei. “Birourile de la asistenta sociala care are personalitate juridica si este doar subordonata Primariei sunt sigilate la aceasta ora si asteptam politistii sa vina sa ridice documente. Nu exista nicio FAPTA de CORUPTIE. La mine in birou nu se afla nimeni inafara avocatilor mei. Este normal ca aceste perchezitii sa aiba loc in conditiile in care declaratiile mele i-au deranjat pe domnii Gabriel Oprea si Victor Ponta, insa daca se demonstreaza ca acesta este un abuz de putere atunci vom merge pana la cea mai mare institutie din stat. Eu sunt dispus sa fiu verificat de PNA, DNA sau de oricine. Activitatea mea din ultimii patru ani, sase ani poate fi verificata fara probleme “, a declarat vizibil iritat VANGHELIE.
Sursa foto: jurnalul.ro
Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au tesut noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu. Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”