Varianta actualizata a Master Planului de Transport, realizata in urma dezbaterilor publice, prevede constructia a 1.300 de KILOMETRI DE AUTOSTRADA, pana in 2030, dublu fata de nivelul stabilit in formula initiala a strategiei.
Dupa dezbateri a fost propusa constructia unor sectoare de autostrada care figurau initial ca drum expres, respectiv Sibiu-Pitesti, Bacau-Pascani, Targu Neamt-Iasi-Ungheni si Targu Mures-Targu Neamt (ultimul ca autostrada construita in mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Totodata, in document sunt incluse o noua centura ocolitoare cu profil de autostrada pentru Bucuresti si mai multe sectoare de drumuri expres care initial faceau parte din reteaua Trans Regio.
Citeste si: PNL a decis sa nu voteze Masterplanul de Transport fara autostrada dintre Moldova si Transilvania
“Dupa dezbaterea publica au fost propusi 1.301 km de autostrada, cu un plus de 645 km fata de versiunea initiala a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio si Euro Trans si 67 de variante de ocolire de sine statatoare sau parte a proiectelor de autostrada sau drumuri expres, la care se adauga centura Bucurestiului la profil de autostrada. Investitia in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate investitie in autostrazi”, arata Ministerul Transporturilor.
Pe sectorul feroviar, noua varianta a documentului prevede investitii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor cai ferate cu potential economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reteaua TEN-T core (425 km) si dezvoltarea unor sectoare de cale ferata de mare viteza (peste 1.000 de km). Totalul investitiilor in acest sector este de 19 miliarde de euro.
In ceea ce priveste sectorul naval, propunerile vizeaza 752 km de cai navigabile si modernizarea a 12 porturi, cu investitii estimate la peste doua miliarde de euro.
Ultima varianta a Master Planului recomanda investitii in infrastructura a 14 aeroporturi, in valoare de 588 milioane euro, in timp ce suma revizuita pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.
Valoarea totala a investitiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pana in 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiata de cea din prima varianta a strategiei.
In septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunta ca Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, conform Master Planului de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.
Citeste si: IOAN RUS: AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI va fi construita DIRECT
Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a declarat in ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016.
Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014-2020.
Documentul de implementare a Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament.
Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.
Sursa foto: ziarulunirea.ro
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!!
DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ?
DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Jolly-jokeri de la CFR Calatori.
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”
“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”