Metrorex a atribuit un contract estimat la 440 milioane euro pentru achizitia de trenuri, cel mai mare acord de acest tip pentru metroul bucurestean, dar nu a comunicat compania selectata, care ar urma sa fie anuntata in SEAP si Jurnalul Oficial al UE dupa solutionarea eventualelor contestatii.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma ca nu stie castigatorul si ca nici nu il intereseaza participantii la procedurile de achizitie organizate in minister.
“Nu ma intereseaza niciun fel de participant la nicio licitatie in minister. Ma intereseaza ca fiecare companie sa respecte legea, criteriile (…) In rest, cine castiga, e problema competitiei interne, eu nu stiu nici castigatorul, nici daca-s inalti, nici daca-s grasi, nici daca-s slabi“, a spus ministrul, intr-o conferinta de presa, intrebat cine este castigatorul acestui contract.
CITESTE SI: IOAN RUS: FINALIZAREA METROULUI GARA DE NORD-OTOPENI PANA IN 2020 DEPINDE CAT DE NEMTI REUSIM SA FIM
Metrorex anunta in decembrie ca amana pana cel tarziu in luna martie desemnarea castigatorului contractului de achizitie a maxim 51 de trenuri de metrou la magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, contract estimat la 440 milioane euro cu TVA pentru care concurau cinci companii, din cauza “complexitatii ofertelor”.
Pentru acest contract, Metrorex a primit oferte din partea Alstom (Franta), CAF (Spania), CSR (China), Pesa (Polonia) si Astra Vagoane (Romania).
“In prima decada a lunii martie a fost finalizata etapa de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurii de licitatie deschisa, avand ca obiect atribuirea acordului – cadru pentru «Trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Drumul Taberei – Pantelimon» prin transmiterea comunicarilor prevazute de legislatia in domeniul achizitiilor publice catre fiecare dintre participantii la procedura, cu privire la rezultatul evaluarii ofertelor depuse. In prezent ne aflam in perioada prevazuta de legislatie pentru depunerea contestatiilor, respectiv 10 zile de la data comunicarii“, se arata intr-un comunicat al Metrorex.
CITESTE SI: IOAN RUS: “DIN CELE 50 DE COMPANII DIN SUBORDINEA MT, AVEM O SINGURA COMPANIE CU PROBLEME MARI SI EA SE NUMESTE TAROM”
Compania sustine ca rezultatele finale, stabilirea castigatorilor si atribuirea contractelor de achizitie publica vor fi comunicate printr-un anunt de atribuire, publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, dupa expirarea termenelor de contestare sau solutionare la CNSC.
Luand in calcul valoarea estimata a contractului, acordul ar fi cel mai mare incheiat pana in prezent de Metrorex.
Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri de cale dubla, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii.
CFR Călători a înregistrat pierderi de 408 milioane lei în 2013, conform datelor de la Ministerul Finanţelor.
Cine a condus aceasta societate in 2013 ?
Ati ghicit, managerul “smart” Dorobantu Valentin numit in functie de puscariasul Fenechiu Relu. Astfel, fara nicio justificare, Valentin Dorobantu a anulat cele mai rentabile curse, in frunte cu cea a trenului nr. 1631, care venea de la Constanta si pleca la ora 20.30 din Bucuresti Nord pentru a ajunge, a doua zi, la ora 09.06, la Oradea Vest.
Este vorba despre cea mai profitabila cursa din istoria CFR, pe care insa Dorobantu a sters-o din mersul trenurilor, la fel cum a procedat si in alte aproape 200 de situatii similare.
Iar toate aceste trasee la care a renuntat managerul CFR Calatori au intrat imediat in portofoliul operatorilor pivati.
Mai mult insa, „bonus” la aceste cadouri de milioane de euro facute cu nonsalanta de Dorobantu, firmele de casa ale puscariasului Fenechiu au primit si o gramada de bani de la stat.
Pentru ca statul acorda subventii generoase pe fiecare kilometru pentru transportul feroviar pe mai multe rute.
Astfel ca in timp ce compania de stat, CFR CALATORI , este bagata fortat in faliment, tot statul subventioneaza, din bani publici, cursele operatorilor privati.
Cine a comtinuat devalizarea CFR CALATORI ?
Ati ghicit , Secara Vasile , care “dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Ce a urmat ?
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !
DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ?
DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA S-AU AU FOST DEMISIONATI SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?