ORA DE VARA 2015. CFR Calatori informeaza joi ca trecerea la ORA OFICIALA de VARA, sambata noapte, nu modifica mersul trenurilor în vigoare. Duminica 29 martie trecem la ORA DE VARA, astfel ca ceasurile vor fi date inainte cu o ora, iar ora 3 va deveni ora 4.
ORA DE VARA 2015. Trenurile de calatori vor circula dupa ora actuala (de iarna) pana în noaptea de 28/29 martie 2015 la ora 3,00, care va deveni ora 4,00. Dupa ora 4,00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren in vigoare, respectand ora oficiala de vara, informeaza Agerpres.
ORA DE VARA 2015. ‘Astfel, un numar de 69 de trenuri, din care 6 trenuri internationale, 26 InterRegio si 37 Regio aflate in circulatie intre 3,01 si 4,00 (ora iarna), vor ajunge la destinatie cu orarii modificate. Avand în vedere ca si în tarile vecine aceasta trecere se face în aceeasi zi de duminica, 29 martie 2015, între statiile de frontiera cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula dupa graficele din mersul de tren în vigoare’ , se precizeaza in comunicatul citat.
Romania va trece la ORA OFICIALA de VARA in noaptea de 28/29 martie, ora 3,00 devenind ora 4,00.
ORA DE VARA 2015. Societatea de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori este operatorul national feroviar de pasageri care efectueaza transportul public de calatori pe calea ferata. Ziua de 29 martie va fi, oficial, cea mai scurta zi din an. Dupa ce ceasurile vor fi date înainte cu o ora, diferenta dintre ora oficiala a Romaniei si Timpul Universal (GMT) va fi de trei ore.
CITESTE SI: ORA DE VARA 2015: EFECTELE TRECERII LA ORA DE VARA
Concret, în noapte de sambata spre duminica, ceasul se va da cu o ora inainte, astfel ca ora 03.00 va deveni ora 04.00.
ORA DE VARA 2015. Perturbarile produse de schimbarea orei pot fi nefaste pentru sanatate si pot tulbura nu doar somnul, ci pofta de mancare, capacitatea de munca, concentrarea si starile de dispozitie.
Sursa foto: realitatea.net
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză. Curat – murdar cadou de sărbători! Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON. Culmea ironiei şi golăniei! Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?! Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat. Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO. Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE! ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale. De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul. Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social? Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ? Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii CLAUDIU DUMITRESCU,SCHIACU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU, …? Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%. Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ? Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro. Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci… CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE? Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?” Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC. ?????? SI TOTUSI, CINE PLATESTE ? D N A , AVETI CUVANTUL…