Premierul VICTOR PONTA a anuntat marti la Ministerul Justitiei, cu ocazia lansari in dezbatere publica a proiectului de lege privind infiintarea Agentiei Nationale de Identificare a bunurilor indisponibilizate, ca acesta ar putea fi adoptat printr-o Ordonanta de Urgenta, desi ar fi de preferat ca actul normativ sa fie aprobat de Parlament.
“Important e ca acest proiect sa fie in dezbatere publica, sa vedem daca Ministerul Justitiei are ceva de imbunatatit din comentariile care se fac si in final sa trimitem proiectul catre Parlament, sau, nu exclud prin OUG, cu conditia sa avem mare grija sa nu existe contestatii. Calea cea mai sigura e cea a adoptarii in Parlament. Conteaza sa avem o agentie specializata, nu sa varsam in cadrul ANAF aceasta activitate speciala de recuperare a bunurilor constate ca prejudicii”, a spus VICTOR PONTA.
Potrivit premierului, in activitatea ANAF creantele rezultate din hotarari judecatoresti reprezinta unu la suta de recuperate, restul creanetelor fiscale fiind de aproximativ 18 miliarde de lei. “Trebuie sa avem o agentie care sa se preocupe doar de acest lucru. Cred ca doar pedeapsa penala, fie privativa sau neprivativa de libertate, nu e eficienta daca nu se recupereaza prejudiciu. Sunt cu totul de acord cu opinia ca in primul rand trebuie sa ii iei banii celui care comite o fapta penala, fie ca e vorba de coruptie, sau alta fapta, evaziunea fiscala (..) toate infractiunile care presupun prejudicii. Oamenii spun: luati-i banii, dupa care executa si pedeapsa penala”, a mai spus VICTOR PONTA.
Totodata, premierul a facut referire la inactivitatea ANAF cu privire la recuperarea prejudiciilor din dosare, afirmand ca totul a fost cauzat de lipsa de comunicare si colaborare dintre institutii.
Citeste si: ROBERT CAZANCIUC: BUNURILE CONFISCATE pot fi VANDUTE ANTICIPAT
“Este evident ca sistemul nu a functionat si nu avea cum sa functioneze in conditiile actuale. Ce a spus domnul Cazanciuc, nici nu va functiona vreodata, decat daca il facem corect de la inceput, de la dispunerea sechestrului pana la momentul executarii. Daca aceste puteri nu lucreaza impreuna, vom ramane doar cu cifre. 100 la suta nu recupereaza nimeni din motive obiective, dar cat mai mult la suta din prejudicii sa fie recuperat. Sunt cateva probleme structurale, pe care daca nu le indepartam, nu o sa facem nimic mai bun. Putem sa le indreptam si sa le trecem in lege. In mod concret, la ce ma refer: Am cerut ANAF toate datele ca sa stim despre ce vorbim. Primul lucru: valoarea totala a creantelor din hotararile judecatoresti reprezinta 3,2 miliarde, dintre care 2,5 sunt din 2014, practic de trei ori mai mult decat in anii de dinainte, ceea ce e bine. Prima problema care poate fi rezolvata doar cu o buna colaborare dintre institutii: transmiterea hotararilor judecatoresti catre cel care trebuie sa execute. Din cele 163 de hotarari in cauze penala, doar 31 au fost trimise la ANAF. Cum sa executi 163 daca au ajuns doar 31? Sunt cazuri in care hotararile ajung dupa sase ani, cinci ani, timp in care condamnatul are timp sa isi instraineze bunurile. Viteza este esentiala, una e sa transmiti intr-o luna, alta e sa transmiti intr-un an, doi. A doua problema care incepe sa se rezolve odata cu aplicarea noilor prevederi: durata procesului. Daca pui sechestru pe o Dacie in 2014 si vrei sa o vinzi in 2018 nu ti-o mai cumpara nimeni. Solutia ar fi sa vindem imediat. Iar daca statul pierde, ii da imediat inapoi banii celui care este nevinovat”, a mai spus premierul.
VICTOR PONTA a dat mai multe exemple in acest sens, printre care si cel al lui IOAN BECALI, varul lui GIGI BECAL.: “Il stiti pe dl Ioan Becali, care a fost condamnat in 2012, trebuie recuperata suma de 17 milioane de lei, nu figureaza cu niciun bun in scris. Evident ca nu se recupereaza niciun bun”, a spus premierul.
Astfel, VICTOR PONTA a subliniat nevoia instaurarii unui sechestru rapid asupra bunurilor celor urmariti penal, “pentru ca bunurile sa nu fie instrainatate”, precizand ca, daca persoana respectiva este ulterior declarata nevinovata, statul sa ii dea inapoi banii, inclusiv cei obtinuti din vanzarea de bunuri mobile si imobile.
“Trebuie sa actionam din primul moment daca vrem sa recuperam ceva. Dupa un an de zile este din ce in ce mai greu sa recuperam ceva”, a mai explicat VICTOR PONTA.
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii ?
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare ,de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză.
Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON. Culmea ironiei şi golăniei! Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu?
Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?!
Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat. Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO. Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni(nu vorbim de starea tehnica execrabila) dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale. De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social?
Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ? Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister.
Prietenii CLAUDIU DUMITRESCU,SCHIACU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă “vor afla” şi BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU ,SOVA ,RUS ? Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%.
Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ?
Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci…
CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE?
Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?”
Si au urmat 2012 dar mai ales 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori a continuat cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, SZENTES IOSEF,CLAUDIU DUMITRESCU, ALEXANDRINA GATEJ, DANA GALBENI RACHILA, ETC. ?
SI TOTUSI, CINE PLATESTE ?
La ce sume colosale (in conturi)si nu numai, au ajuns cei doi “oameni de afaceri” in anul 2015, nici nu va puteti imagina?
D N A , AVETI CUVANTUL…