Presedintele UDMR, KELEMEN HUNOR, i-a luat apararea vineri lui MARKO ATTILA, ex-deputatul plecat in Ungaria, pentru care DNA a cerut arestarea, si a afirmat ca formatiunea pe care o conduce crede, in continuare, in nevinovatia lui.
Astfel, KELEMEN HUNOR a declarat, vineri, la Congresul UDMR de la Cluj, ca MARKO ATTILA si-a desfasurat activitatea ani la randul in interesul comunitatii maghiare.
“Am adoptat legi prin care am redobandit o parte considerabila a bunurilor care au apartinut comunitatii maghiare, de exemplu, padurile care au fost in proprietate colectiva si imobilele care au apartinut confesiunilor maghiare. Dar pericolul renationalizarii este mai mare ca oricand. Romania s-a angajat sa restituie in natura bunurile confiscate in timpul dictaturii comuniste, iar in cazurile in care acest lucru nu este posibil, sa ofere compensatii banesti echitabile. Insa, momentan, constatam ca persoanele care au aplicat cu buna credinta legea, sunt pedepsite, iar in cazul comisiilor de restituire se aplica principiul culpabilitatii colective. Sa fie clar, credem in continuare in nevinovatia lui Markó Attila si suntem intru totul solidari cu el. Marko Attila si-a desfasurat activitatea ani la randul in interesul comunitatii maghiare”, a spus KELEMEN HUNOR.
Citeste si: MARKO ATTILA se considera CONDAMNAT PE NEDREPT si vrea o noua VIATA in UNGARIA
Potrivit acestuia, UDMR s-a angajat sa sprijine lupta impotriva coruptiei, “dar nu poate nicidecum asista la formularea unor acuzatii ticluite sub acest pretext”.
“Am obtinut dreptul de a folosi liber simbolurile noastre nationale, dar numarul persoanelor care vor sa ne priveze intr-o maniera de-a dreptul furibunda de aceasta posibilitate creste pe zi ce trece. Aceste persoane vor sa ne confiste drapelele, imnurile si sarbatorile. Tocmai din acest motiv am propus sa cadem la o intelegere care sa stipuleze ca drepturile dobandite nu pot fi stirbite nici prin mijloace administrative si nici prin adoptarea de noi legi, urmand ca legislatia existenta sa fie aplicata fara exceptie. Am, in continuare, convingerea ca in situatia de astazi, care pare incerta, merita sa incheiem un asemenea acord majoritate-minoritate, caci acesta ar asigura un prezent predictibil si un viitor planificabil”, a subliniat liderul UDMR.
KELEMEN HUNOR i-a luat apararea si lui NAGY ZSOLT, condamnat la patru ani de inchisoare pentru coruptie.
Citeste si: PLENUL CAMEREI DEPUTATILOR A LUAT ACT DE DEMISIA LUI MARKO ATTILA
“Nagy Zsolt este nevinovat si a fost totusi incarcerat. Trebuie sa fim solidari cu el si sa transformam justitia intr-o institutie care nu permite astfel de procese inechitabile. Te sustinem Zsolt! Speram ca vei fi liber in curand. Daca nu vom fi capabili sa explicam acest lucru, nu vom fi capabili sa luptam pentru dreptatea noastra, iar aceasta situatie va conduce la o deceptie uriasa in randul alegatorilor careia il vom cadea victima si noi. Trebuie sa spunem raspicat: justitia trebuie sa functioneze, iar noi sprijinim stradania de a o face functionala. Dar respingem generalizarile si etichetarea. Vom fi intotdeauna solidari cu cei care au fost nedreptatiti. Statul de drept inseamna lipsa totala a arbitrarului”, a spus KELEMEN HUNOR.
Sursa foto: epochtimes-romania.com
“Miron Mitrea(in puscarie), Anca Boagiu, Ludovic Orban, Ovidiu Silaghi, Dan Şova, Relu Fenechiu(in puscarie) şi în sfîrşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus ,au vînturat românilor hărţi cu Masterplanul de la Transporturi .
De fiecare dată, COMISIA EUROPEANĂ le-a dat cu hărţile în cap, etichetîndu-i ca fiind incompetenţi…
Rezultatele , pe masura !
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor:
Prejudiciu de 5 milioane de euro !
Insa, prejudiciul real spun meseriasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la mai multe firme dar si la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui Vasile Secara si a lui Szentes Iosef , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp?), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, acestia din urma fiind artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
PS:
“Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată.”