Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) pe justitie o fi atins obiective importante, Romania avand o justitie independenta, dar un mecanism aplicat doar pentru Romania si Bulgaria este depasit de situatia actuala, fiind nevoie de unul european pentru toata lumea, a afirmat premierul Victor Ponta.
“Eu sunt de parere celor care – si am vazut ca si presedintele Iohannis si multi alti oameni politici, si ministrul Justitiei, au spus – ca MCV o fi atins obiective importante, chiar avem o justitie independenta in Romania, si ca atat timp cat se creeaza un mecanism european, pentru toata lumea, este in regula. Un mecanism doar pentru Romania si Bulgaria e depasit de situatia actuala“, a spus Ponta la Romania TV.
CITESTE SI: LAURA CODRUTA KOVESI, la PE: CORUPTIA a reprezentat pentru Romania o PROBLEMA SISTEMICA
El a adaugat ca acestea sunt lucruri care tin de pozitia Romaniei in Uniunea Europeana.
Comisia pentru Control Bugetar (CONT) a Parlamentului European a organizat, marti, o audiere privind Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) in ceea ce priveste Bulgaria si Romania, raportor fiind europarlamentarul Monica Macovei. Scopul audierii este de a permite “o discutie profunda la nivelul PE pentru a evalua modul in care Romania si Bulgaria implementeaza angajamentele privind reforma judiciara, lupta impotriva coruptiei si a crimei organizate”.
CITESTE SI: SECRETARUL GENERAL al CE: ROMANIA a inregistrat progrese in cadrul MCV
La audieri au participat secretarul general al Comisiei Europene, Catherine Day, procurorul sef al DNA, Laura Codruta Kövesi, ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, precum si experti din Romania si Bulgaria dar si alte tari UE.
Sursa foto www.ziuanews.ro
“Miron Mitrea(in puscarie), Anca Boagiu, Ludovic Orban, Ovidiu Silaghi, Dan Şova, Relu Fenechiu(in puscarie) şi în sfîrşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus ,au vînturat românilor hărţi cu Masterplanul de la Transporturi . De fiecare dată, COMISIA EUROPEANĂ le-a dat cu hărţile în cap, etichetîndu-i ca fiind incompetenţi… Rezultatele , pe masura ! Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro ! Insa, prejudiciul real spun meseriasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro? “Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la mai multe firme dar si la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare. Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui Vasile Secara si a lui Szentes Iosef , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp?), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, acestia din urma fiind artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana. Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu. Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori” PS: “Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată.”