Ministrul demisionar al Dezvoltarii si Administratiei, LIVIU DRAGNEA, a declarat, luni, ca a discutat cu premierul VICTOR PONTA si cu comisarul UE pentru politici regionale, CORINA CRETU, despre succesorul sau la minister, astfel incat persoana care va fi nominalizata sa aiba sustinerea tuturor.
“La Ministerul Dezvoltarii sustin pe cineva – si am vorbit cu prim-ministrul – cineva care sa continue toate programele incepute, pentru ca sunt programe importante, negocierea cu Programul Operationa Regional este finalizata informal. Am avut o discutie si cu Corina Cretu si cine va fi acolo are sustinerea in primul rand a premierului, si a mea, si a doamnei Corina Cretu – informal, normal – si a tuturor colegilor de astazi cu care am vorbit”, a spus LIVIU DRAGNEA.
Surse din PSD au vehiculat nominalizarea Sevilei Shhaideh, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii, si a ROVANEI PLUMB, presedintele Consiliului National al PSD si ministru al Muncii, drept posibile propuneri pentru Ministerul Dezvoltarii.
Citeste si: MIRCEA GEOANA, despre DEMISIA lui LIVIU DRAGNEA: Este o SCENETA IEFTINA
Sursa foto: jurnaldeoas.ro
Jaful continua:
“Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania a semnalat de nemumarate ori despre jaful de la CFR Calatori , dar conducerea Ministerului Transporturilor, in frunte cu Ioan Rus, a ignorat semnalele sindicalistilor.
Intre timp, operatorii privati de transport feroviar de calatori continua sa pirateze pe multi bani publici CFR Calatori cu ajutorul baietilor destepti din minister si compania de stat.
De fapt, prin Ministerul Transporturilor se vehiculeaza ideea ca de la numirea lui Iosif Szentes la sefia CFR Calatorii, adevaratul director este tot Valentin Dorobanu, aflat astazi la butoanele societatii private Regiotrans Brasov.
O dovada in acest sens este faptul ca dupa suspendarea rutelor deservite de Regiotrans, CFR Calatori ar fi trebuit sa preaia acele trasee. Dar , din dispozitia lui Szentes, multe din aceste rute nu au fost operate de compania de stat din cauza faptului ca nu existau locomotive. In realitate, existau locomotive dar, fie ca nu aveau mecanici sau combustibil au fost tinute in depou. In plus, mai multe locomotive de la CFR Calatori erau inchiriate la firme private de transport feroviar de marfa.
De parca nu ar fi suficient, in urma unei licitatii controversate s-a ajuns ca o firma sa faca salubrizarea vagoanelor de calatori dupa bunul sau plac(asa este modelul general la CFR Calatori). Adica o luna se face curatenia, iar luna urmatoare pauza. Insa, acea firma de salubrizare nu are obligatia sa faca si vidanjarea vagoanelor de calatori. Astfel, din cauza mirosului greu de suportat, calatorii evita sa se urce in aceste trenuri.
Cum s-a ajuns in aceasta situatia?
Stie doar directorul general Iosif Szentes si sefa logisticii si achizitiilor publice- Carmen Maria Popescu “