AUREL STANCIU, directorul companiei de stat care se ocupa de controlul traficului aerian (ROMATSA), si-a dat vineri DEMISIA, a declarat pentru ministrul Transporturilor, IULIAN MATACHE. Demisia vine pe fondul conflictului cu sindicalistii care AMENINTA CU GREVA GENERALA de la 1 septembrie, relateaza HotNews.
“In acest moment lucrurile sunt foarte clare”, a spus ministrul Transporturilor. “Din punctul meu de vedere NU MAI SUNT IMPEDIMENTE sa se incheie contractul colectiv de munca. FACTORUL PERTURBATOR, ca sa spun asa, A PLECAT”, a declarat Matache.
CITESTE SI: TRIBUNALUL BUCURESTI: GREVA GENERALA DE LA ROMATSA ESTE LEGALA. UPDATE
“Consiliul de Administratie [n.r al ROMATSA] va lua azi CUNOSTINTA DE DEMISIE”, a spus Matache.
“In acest moment lucrurile sunt foarte clare. Din punctul meu de vedere nu mai sunt impedimente sa se incheie contractul colectiv de munca. Am solicitat tuturor celor implicati, si ROMATSA, si liderilor de sindicat sa continuie negocierile si sa inchida contractul colectiv de munca. M-au asigurat ca ei sunt dispusi. Factorul perturbator, ca sa spun asa, a plecat”, a mai declarat ministrul Transporturilor.
“I-am cerut demisia domnului Stanciu inca din urma cu cateva zile, dar si-a dat demisia abia azi”, a declarat ministrul Matache.
Aurel Stanciu a fost numit in urma cu doua zile in functia de SECRETAR DE STAT in Ministerul Transporturilor de catre premierul Ponta, desi in aceeasi zi ministrul Transporturilor ii ceruse DEMISIA DE LA SEFIA ROMATSA, asa cum HotNews.ro a scris citiand surse guvernamentale.
Demisia inaintata vineri de catre seful ROMATSA vine dupa ce Tribunalul Bucuresti a decis ca greva generala anuntata de sindicalistii de la ROMATSA, care ar urma sa fie declansata incepand din data de 1 septembrie, pe termen nelimitat, este legala.
Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie?
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat la CFR Calatori,lasat de Dorobantu si Secara sa pastoreasca ce a mai ramas din societate) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Chef ratat din bani publici pentru directorii impuşi de fostul ministru, Ioan Rus la CFR Calatori ???
Naşul şantajist, consilierul finului care a distrus bolidul de lux al CFR Călători.
Alături de Radu Sofron în mașină (dar și într-un alt bolid de lux aflat în urma autoturismului VW implicat în accident) s-au mai aflat: Iosif Szentes, director general CFR Călători, Robert Niță, director exploatare CFR Călători, Vasile Secară, nasul lui Radu Șofron, fost președinte al Directoratului CFR Călători, trimis în judecată de DNA anul acesta pentru santaj, dar si fost coleg de clasa cu fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus.
Fostul presedinte al Directoratului CFR Calatori, Vasile Secara, a fost pus sub control judiciar, fiind acuzat de santaj, de catre procurorii DNA , in dosarul in care este cercetat si fostul director al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Calatori Brasov, Gheorghe Radulescu. Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale şi luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând de la data de 3 februarie 2015 şi până la data de 3 aprilie 2015, inclusiv, faţă de inculpatul SECARĂ VASILE, preşedintele directoratului SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, la data faptelor, cercetat pentru infracţiunea de șantaj.
Ulterior, controlul judiciar a mai fost prelungit cu inca 60 de zile.
Din ordonanța de dispunere a controlului judiciar întocmită de procurori a rezultat că există date şi indicii temeinice potrivit cărora: Începând cu luna august 2014, în calitate de director al SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, în baza unei înțelegeri prealabile cu inculpatul RĂDULESCU GHEORGHE – directorul SRTFC BRAȘOV (cercetat în aceeaşi cauză în stare arest la domiciliu), a efectuat acte de constrângere morală (ex. convorbire telefonică din care rezultă amenințarea cu evacuarea din locuința de serviciu și cu desfacerea contractului de muncă) asupra unui angajat al SRTFC Brașov, cu scopul de a-l determina pe acesta din urmă să renunțe la un litigiu de muncă înregistrat la Tribunalul Brașov, prin care solicita să fie repus în funcția de director al SRTFC Brașov.
În felul acesta, Secară Vasile urmărea să-l ajute, in mare secret, pe Rădulescu Gheorghe să-și păstreze funcția în care tocmai fusese numit, evitând astfel o posibilă reintegrare în funcția de director al SRTFC Brașov a persoanei șantajate.
Dupa ce a fost pus sub control judiciar, Vasile Secara a devenit consilier al directorului Sucursala Regionala de Transport Feroviar de Calatori Cluj – Virgil Radu Sofron.
Insa, Virgil Radu Sofron este chiar finul lui Vasile Secara si a fost pus pe aceasta functie de catre Secara.
Acum, finul Sofron a intors serviciul nasului Secara, si astfel nasul il consilieaza pe fin, chiar daca se afla sub control judiciar si ar fi trebuit suspendat din companie.
Ca atare, acum finul Sofron l-a luat pe nasul Secara la Baia Mare, in ce calitate nu se stie, pentru ca ulterior sa chefuiasca la Valea Măriei in județul Satu Mare?