Omul de afaceri RADU BUDEANU, fondatorul tabloidului CANCAN, a fost ridicat miercuri dupa-amiaza de PROCURORII DNA de pe AEROPORTUL OTOPENI si dus cu mandat la sediul Directiei Nationale Anticoruptie, pentru a fi audiat, anunta Realitatea Tv.
UPDATE 23:26: RADU BUDEANU a fost pus sub control judiciar contra unei cautiuni de doua milioane de euro, potrivit profit.ro. Este cea mai mare cautiune instituita vreodata de un Parchet din Romania. Recordul anterior era detinut de ELENA UDREA cu o cautiune de aproximativ 1,1 milioane de lei. O suma similara fusese solicita intr-un dosar al DIICOT.
Surse judiciare precizeaza ca fondatorul publicatiei Cancan, RADU BUDEANU, a recunoscut faptele de care este acuzat. In caz de neplata a cautiunii, BUDEANU risca sa fie arestat preventiv.
Stire initiala
Presa a scris, luna trecuta, citand surse judiciare, ca fondatorul tabloidului Cancan, RADU BUDEANU, directorul general al Evenimentului Zilei, DAN ANDRONIC si omul de afaceri BOGDAN BUZAIANU ar fi implicati in noul dosar in care DNA a cerut retinerea si arestarea ELENEI UDREA, suspectata ca a luat mita cateva milioane de dolari.
Radu Budeanu si Dan Andronic sunt suspectati de procurorii DNA ca ar fi INTERMEDIAT SPAGA dintre Elena Udrea, fost ministru, si omul de afaceri Bogdan Buzaianu, in dosarul Hidroelectrica.
Radu Budeanu este fiul fostei vedete TVR Delia Budeanu.
Sursa foto: Jurnalistii
Haos la Transporturi ?
“În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători”
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus prin girul lui Secara Vasile?