DAN SOVA a fost denuntat de o avocata, care a relatat procurorilor DNA ca i-a dat lunar senatorului PSD cate 5.000 de euro, potrivit unor surse juridice. Motivul? Sova l-ar fi determinat pe managerul firmei de stat CET GOVORA sa incheie un CONTRACT INUTIL SI ILEGAL cu casa de avocatura a acesteia. Procurorii sustin ca, din presupusa SPAGA, Sova si-ar fi PLATIT DATORIA CATRE UN DEPUTAT de la care CUMPARASE O LOCUINTA.
Procurorii sustin ca seful departamentului juridic de la CET Govora s-a impotrivit incheierii contractului cu firma avocatei – denuntatoare, pe motiv ca e prea scump si inutil. CET Govora avea 6 juristi.
Reamintim ca Dan Sova este vizat de un nou dosar al procurorilor DNA, de aceasta data pentru trafic de influenta, motiv pentru care s-a cerut ridicarea imunitatii sale parlamentare.
Concret, Dan Sova primea lunar cate 5.000 de euro, dupa ce CET Govora deconta factura catre casa de avocatura.
CITESTE SI: DOSARUL SOVA: Directorul CET Govora, SUB CONTROL JUDICIAR
Reprezentantul casei de avocatura se deplasa la banca si efectua operatiuni de retragere in numerar in lei pana la concurenta sumei de 5.000 de euro, in mai multe zile, dupa care schimba banii in euro. Ulterior, era contactat intermediarul desemnat de Sova, care primea banii.
Intelegerea a fost respectata intocmai, astfel incat Dan Sova a primit pentru fiecare luna din cele 12 cat a durat perioada contractuala o suma totala de 60.000 de euro.
In cazul in care se intarzia plata facturilor, intermediarul ii transmitea acest lucru lui Dan Sova, care lua legatura cu Mihai Balan pentru a dispune platile.
CITESTE SI: CEREREA DNA DE ARESTARE PREVENTIVA A LUI DAN SOVA A AJUNS LA SENAT
In decembrie 2012, contractul de asistenta juridica s-a incheiat prin ajungere la termen. La acel moment Mihai Balan nu mai era director al CET, dar revine in functie in martie 2013 si, in scurt timp, cere responsabililor din CET Govora sa incheie un nou contract de asistenta juridica cu aceasta casa de avocatura.
Si aceasta intelegere a fost respectata intocmai, astfel incat Dan Sova a primit inca 40.000 de euro, cu exceptia comisioanelor aferente a trei luni din perioada contractuala pentru care CET Govora nu a mai efectuat plati si a comisionului pentru ultima luna, intrucat plata a fost facuta de CET Govora abia in luna august 2014. perioada in care s-a aflat din presa ca Dan Sova este cercetat de DNA, conditii in care nu i-a mai remis ultima transa de 5000 de euro.
Sursa foto: realitatea
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in funtie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu. Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul lui Secara Vasile?