Vicepremierul VASILE DANCU a negat, luni, intr-o emisiune la Realitatea TV, ca ar fi fost propunerea PSD pentru functia de ministru si de vicepremier.
“Nu sunt propunerea PSD. (…) Poate ca in calculul strategic, in general, sa fi contat si chestiunea asta. In niciun caz noi n-am vorbit de politica. (…) PSD a avut in acel moment o propunere, o propunere rezonabila dupa parerea mea, pentru premier, dl Liviu Voinea, dupa un model care era vehiculat in acel moment. Faptul ca in comisie am reusit sa conving pe toata lumea, inclusiv pe parlamentarii din PNL, faptul ca am reusit sa gasesc o formula de comunicare si un proiect care sa-i convinga, mie imi da sperante pentru viitor, pentru o noua etapa din politica romaneasca”, a explicat Vasile Dancu.
El a adaugat ca il stie de mai multa vreme pe DACIAN CIOLOS, care i-a propus sa faca parte din guvernul sau.
“Am vorbit cu dl CIOLOS de mai multe ori inainte, ne cunoastem de mai multa vreme, am discutat foarte mult despre agricultura, despre cercetarea pentru asta, am discutat despre faptul ca avea in aceasta iarna o reuniune a Consiliului Europei in care se discuta despre planificarea agricola pe noua reforma agrara, pe care dansul a facut-o pentru Romania, si ma intreba de studii, i-am dat studii. Printre altele, se vorbea atunci de faptul ca as putea sa fiu ministru si a incercat sa ma incurajeze, fara sa stim nimic. (…) I-am explicat motivele profesionale pentru care nu vreau”, a declarat DANCU.
Nu si-ar fi dorit sa fie invitat in noul Cabinet, mai ales ca avea de lucru la mai multe proiecte.
“Dupa ce si-a dat demisia Victor Ponta (…) ma asteptam, m-am rugat sa nu ma sune, pentru ca ma asteptam sa-mi continui ceea ce am de facut. Aveam cateva proiecte importante de terminat in aceasta toamna. M-am gandit intr-o zi: sper sa nu ma sune, daca nu ma suna astazi, inseamna ca am scapat si pot sa-mi vad de treaba. (…) Si cand ma bucuram ca n-am primit niciun telefon si m-am pus in fata computerului si mi-am luat o carte — lucrez la o carte despre imaginarul colectiv si superstitiile la romani, pe care trebuie sa o termin — si cand am inceput sa scriu din nou, am primit telefonul sa ne vedem. Mi-am dat seama ca va fi foarte greu sa refuz, mai ales ca discutasem de foarte multe ori cu domnia sa despre principiile reformarii Romaniei. Am discutat in ultimii ani, cand dansul era la Bruxelles (…), de zeci de ori despre ce ar trebui facut pentru Romania. Discutam ca doi oameni care sunt sincer interesati de Romania, nu de politica’, a mai declarat DANCU.
Sursa foto: ziuanews
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie ???