Procurorii DIICOT efectueaza, miercuri dimineata, o serie de sapte PERCHEZITII in Bucuresti si in localitatile limitrofe, la sediul UTI Grup din AEROPORTUL OTOPENI si la domiciliile unor suspecti, in cadrul unui dosar de SPALARE de BANI si EVAZIUNE FISCALA, au declarat surse judiciare citate de Agerpres.
UPDATE 10.00: Patronul grupului de firme UTI este TIBERIU URDAREANU, om de afaceri controversat si membru UNPR. Procurorii DIICOT fac perchezitii si la domiciliul lui TIBERIU URDAREANU. Vicepresedintele UTI ar fi fost ridicat de mascati, informeaza postul de televiziune Digi 24.
Pe 29 octombrie 2015, TIBERIU URDAREANU a fost retinut pentru 24 de ore de procurorii DNA pentru dare de mita, alaturi de primarul suspendat al Iasului, Gheorghe Nichita (PSD), acuzat de luare de mita in acelasi dosar.
Numele lui TIBERIU URDAREANU apare si in dosarul in care Ludovic Orban este urmarit penal de DNA pentru cumparare de influenta in campania pentru alegerile locale din 5 iunie. Urdareanu ar fi denuntatorul lui Ludovic Orban si l-ar fi inregistrat pe fostul candidat PNL la Primaria Capitalei in timp ce ii cerea bani pentru a isi plati aparitiile televizate in campania electorala.
TIBERIU URDAREANU este actionar majoritar al grupului UTI. Legaturile politice ale lui TIBERIU URDAREANUau dus de-a lungul timpului la specializarea UTI in contracte pe bani publici si fonduri europene. UTI este abonat la contracte in domeniul IT si securitate cu companii de stat, ministere si primarii.
Vom reveni cu amanunte.
Sursa foto: realitatea
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un
nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015,
prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca
jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale
CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor,
pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri
interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers
cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca
sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea
trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar
mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle
conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte
mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste
în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru
aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de
servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada
2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători
regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost
director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu
Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai
multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe
trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la
anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de
stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a
emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de
tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif
Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000
de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica
Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a
facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu
Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns
acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu
este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima
data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre
„Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori
Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica
predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor
doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de
interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen
Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in
2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator
infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu
inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila”
a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau
clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul
director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in
prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior
cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in
interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand
astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si
Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt
preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la
calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru
CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin
Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie
intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată,
cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea
operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat
Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul
Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de
rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au
fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era
“ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii
privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif
Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul
trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de
transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR
Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al
companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din
Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR
Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea
companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi.
De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca
nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat
mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va
devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe
conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o
geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta
achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai
putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de
nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat
vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si
restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in
care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?