Accident Carpatair Italia: Trei anchete declansate la Roma, Alitalia si-a sters sigla de pe avion

Trei anchete sunt in plina desfasurare la Roma, dupa accidentul de sambata seara, in care a fost implicat un avion al companiei romanesti Carpatair. Este vorba despre o investigatie a justitiei italiene, una a autoritatilor din domeniul securitatii transporturilor si una interna, deschisa de Alitalia.

De altfel, compania italiana este intens criticata pentru parteneriatul cu firma romaneasca si pare grabita sa-i puna capat. Alitalia si-a… sters sigla de pe coada avionului romanesc care a iesit de pe pista si a preluat cursele asigurate pana acum de Carpatair.Ancheta autoritatilor italiene e in plina desfasurare. Pilotul roman al aeronavei a fost interogat de procurorii din Civita Vecchia.

Secret maxim in ce priveste declaratiile sale… Ce se stie pana acum este ca avionul cu 46 de pasageri la bord s-a lovit violent de pista de doua ori, in timpul manevrelor de aterizare, avariindu-si trenul de aterizare. Apoi a iesit de pe pista, sprijinindu-se pe bot si aripa dreapta. Singurele declaratii despre o posibila cauza a ceea ce s-a intamplat au venit de la Carpatair.

Nicolae Petrov, presedinte Carpatair: “Primul contact a fost foarte violent, banuim ca dintr-un motiv ca asta, vant de forfecare, schimbarea directiei brusca si in momentul ala practic aeronava se duce in jos. Explicatii similare au dat in prima faza si cei de la Alitalia. Dar, duminica, au revenit asupra lor, spunand ca din moment ce aeroportul era deschis, vantul nu era considerat o problema”. La randul sau, un oficial de la Fiumicino a precizat ca vantul batea in rafale de 50 de kilometri pe ora, viteza care nu impiedica o aterizare.

Adrian Iovan, pilot: “In conditii de vant puternic ne intalnim cu momentul adevarului pentru dibacia unui pilot. Unul dintre pasagerii acelei curse povesteste prin ce a trecut: La un anumit moment, nu am mai inteles nimic, avionul se misca de la stanga la dreapta, era ca si cum ar fi pierdut o roata. Ne-am gandit ca murim, ce puteam sa ne gandim! Calatoresc de 30 de ani si am crezut intotdeauna ca merg cu Alitalia. Am aterizat si parea unul care nu stia sa conduca”.

Pe de alta parte, sindicatul pilotilor italieni afirma ca avertizase Alitalia in privinta unor ‘avarii si probleme’ la Carpatair. Directorul Alitalia a confirmat duminica faptul ca au mai fost inregistrate trei incidente cu avioane Carpatair, in ianuarie. Iar dupa o problema de presurizare, expertii italieni au verificat aeronavele companiei romanesti.Intre timp, dintre cei 16 raniti, doar doi mai erau spitalizati duminica. Printre acestia ar fi, se pare, si o insotitioare de zbor romanca, vizitata de consulul roman, la spitalul Gemelli din Roma.