Agentiile de presa si criza economica

Agentiile de presa trebuie sa mentina ridicat standardul calitatii produselor si sa-si diversifice pachetele de servicii, adaptandu-le la contextul economic, mai ales in conditiile crizei, a fost principala concluzie a dezbaterilor prilejuite, marti, de a patra editie a Zilei Agentiilor de Presa. Situatia financiara in care ne aflam sporeste foametea de informatie referitoare la campul in care se produce criza. Agentiile de stiri trebuie sa isi adapteze pachetele la contextul socio-economic, pentru ca starea de criza impune institutiilor, companiilor si organizatiilor sa isi dezvolte baza de date informationala legata de realitatea financiara, politica si sociala actuala si impune si investitii masive in politicile de comunicare, inclusiv comunicarea spre exterior , considera lectorul universitar dr. Radu Balbaie, de la Facultatea de Jurnalism din Sibiu. Directorii agentiilor de stiri romanesti prezenti la dezbateri au sustinut ideea dezvoltarii continue a furnizorilor de stiri, considerand ca piata autohtona nu este una previzibila. In plus, ei au evidentiat faptul ca nu politica de discounturi, ci calitatea produselor va sustine dezvoltarea agentiilor. Piata romaneasca este una atipica, cu o evolutie sinuoasa, astfel ca o politica bazata pe discount-uri ar fi una paguboasa. Trebuie sa revalorizam capitalul si sa influentam decizia de cumparare prin oferirea unor produse care sa ajute companiile sa treaca peste perioada de criza , a spus directorul general al agentiei de presa NewsIn, Cosmin Popa. Reprezentantii agentiilor au mentionat ca evolutia furnizorilor de stiri trebuie sa continue, in ciuda problemelor financiare. Cu cat inaintam in criza, ne confruntam cu o problema de cash care face cu atat mai dificila dezvoltarea agentiilor, insa ar fi gresit sa te bazezi la nesfarsit exclusiv pe furnizarea de stiri , a adaugat directorul general Mediafax, Cristian Dimitriu. Printre pachetele adaptate integrate se numara Video News Network (VNN), serviciul video oferit de agentia NewsIn in baza colaborarii cu circa 60 de site-uri partenere. Fluxul video este, practic, o televiziune care nu emite, insa platforma si tehnologia pe care le folosim asigura o medie de 40 de stiri relevante pe zi , a precizat directorul general. La finalul dezbaterilor organizate in Ziua Agentiilor de Presa, agentia Rador va premia jurnalismul de agentie. Vor fi acordate premii pentru Cea mai buna depesa de agentie , Cel mai bun comentariu de agentie , Cel mai bun documentar de agentie , Cel mai bun reportaj de televiziune bazat pe o stire de agentie , Cel mai bun reportaj de radio bazat pe o stire de agentie si Cel mai bun articol de presa scrisa bazat pe o stire de agentie . De asemenea, juriul va acorda premii speciale pentru portret, reportaj, feature si interviu de agentie. Premiile oferite de Rador vin in sprijinul jurnalistului de agentie, care, in Romania, nu este recompensat suficient. Desi, deocamdata, aceste premii nu sunt foarte cunoscute la nivel national, ele sunt motivante si onorante pentru jurnalistul de agentie, deoarece castigatorii sunt desemnati cu rigurozitate si obiectivitate , a precizat, pentru NewsIn, redactorul-sef al agentiei Rador, Carmen Ionescu. Anul trecut, agentia de presa NewsIn a castigat trei premii la Ziua Agentiilor de Presa. Astfel, la sectiunea Cea mai buna depesa de agentie , castigatoare a fost desemnata Denisa Soare, pentru articolul INML va verifica diagnosticele diferite date de medici in cazul unei batrane . Eliza Olteanu a fost premiata pentru analiza Liderii PSD stabilesc la Comitetul executiv daca depun motiunea de cenzura , inscrisa in competitie la sectiunea Newsanalyasis , iar premiul pentru Cel mai bun reportaj de televiziune bazat pe o informatie de agentie a revenit tot NewsIn, datorita Adrianei Tarus, al carei material a inspirat materialul Trei sisteme antiaeriene destinate MAP roman au fost oprite de autoritatile austriece , difuzat de Realitatea TV.