Apocalipsa pentru presa pe print nu mai are rabdare pana in 2012 – Money.ro

Anul trecut, scaderea cu 50% a bugetelor de publicitate pentru presa scrisa a dus la disparitia a 4 cotidiene centrale, 38 locale si inchiderea a 5 reviste distribuite national. Ce ar insemna pentru printul din Romania o noua scadere de 50%? Probabil o reinventare totala si o schimbare a modelului de distributie. O noua injumatatire a bugetelor de publicitate. Maxim 3 ziare generaliste pe tarabe pana la 1 iunie 2010. Iar de anul viitor poate ca doar unul sau doua titluri quality, la care se adauga tabloidele, vor mai vedea cerneala tiparului. Pentru presa scrisa din Romania verdictele apocaliptice nu mai au rabdare pana in 2012.Daca pentru companiile de media globale 2010 va fi anul in care vor trebui sa isi convinga cititorii sa plateasca pentru presa de calitate, in Romania acesta va da startul unei lupte acerbe pentru supravietuire, pe bugetele subtiri alocate de advertiseri printului. La inceputul acestui deceniu, miza este insa aceeasi pentru presa scrisa din intreaga lume: cucerirea independentei – macar partiale – fata de veniturile din publicitate, singura care le-ar putea asigura supravietuirea in anii incerti care urmeaza. In consecinta, in Romania presa scrisa incepe sa isi mute centrul de greutate pe internet, testeaza un nou model de distributie in care mobilitatea si continutul specializat joaca un rol principal si isi alatura o componenta de servicii cu ajutorul careia sa isi poata monetiza audientele in crestere si sa isi minimizeze dependenta de advertiseri. Deocamdata in cursa au mai ramas 4 trusturi media cu operatiuni in presa scrisa si un cotidian national, Romania Libera. Din toti concurentii aliniati la start, Adevarul Holding pare sa isi faca cele mai putine griji pentru supravietuire dupa rezultatele peste asteptari inregistrate in 2009, cand cifra de afaceri a holdingului a atins 75 de milioane de euro, depasind estimarile initiale de 60 milioane de euro. Strategia inserturilor a dat roade pentru Adevarul, in primul an de recesiune grupul dublandu-si astfel cifra de afaceri din 2008. In 2010 grupul media va miza pe aceeasi strategie, sperand sa isi acopere astfel eventualele pierderi din incasarile din publicitate . Citeste mai multe despre viitorul presei scrise in Romania si viitorul online-ului pe MONEY.ro