Autostrada Transilvania implineste sapte ani

La 16 iunie 2004 au inceput lucrarile la cea mai scumpa autostrada din lume. Astazi, cu doi ani inaintea termenului-limita, e gata 12 la suta din lungime, dupa o cheltuiala de peste doua miliarde de euro.

Adevarul va prezinta odiseea Autostrazii Transilvania dupa sapte ani de contract cu Bechtel: din cei 415 kilometri avem putin peste 50 de kilometri in exploatare.

Cel mai controversat proiect dezvoltat pe bani publici, exclusiv din fonduri guvernamentale, este de departe Autostrada Transilvania, rezultat al unui contract extrem de pagubos pentru Romania, incheiat cu constructorul american Bechtel. Astazi, aniversam (sau comemoram?) sapte ani de cand excavatoarele au muscat primele cupe din pamantul patriei pentru a organiza santierul a ceea ce ar urma sa fie mandria infrastructurii rutiere romanesti.

Pe hartie, lucrurile au inceput la 18 noiembrie 2003, cand Cabinetul Adrian Nastase adopta o Hotarare de Guvern „pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii Autostrada Brasov – Targu-Mures – Cluj – Oradea quot;. Pe teren, motoarele utilajelor au pornit, oficial, la 16 iunie 2004. De atunci pana in prezent, statul a cheltuit deja cele doua miliarde de euro estimate initial pentru intreaga autostrada, care va avea o lungime totala de 415 kilometri, dar de construit s-au construit doar 54 de kilometri. Daca ar fi sa aplicam regula de trei simpla, in conditiile in care 12% din lungimea totala au „inghitit quot; doua miliarde de euro, am putea ajunge la concluzia ca pentru 100% ar fi nevoie de peste 16 miliarde de euro.

Citeste mai mult pe sie-ul Adevarul (Sursa foto: Adevarul)