BRAT responsabilizeaza investitorii in publicitate

Biroul roman de audit al tirajelor (BRAT) a lansat luni o campanie pentru eficientizarea si responsabilizarea cheltuiri bugetelor de media prin intermediul publicatiilor si site-urilor care isi dovedesc in mod transparent performantele.Potrivit reprezentantilor BRAT, campania se adreseaza in special directorilor de marketing dar si directorilor de agentii si celor de strategie, intrucat acestia au putere decizionala asupra bugetelor si al gestionarii lor. Principalul obiectiv il reprezinta responsabilizarea alocarii bugetelor de marketing, care ar trebui sa fie orientate catre publicatii si site-uri auditate si masurate, astfel incat banii cheltuiti sa-si atinga obiectivul, mai ales in contextul crizei economice care a dus la scaderea sumelor alocate comunicarii. Institutiile statului, mai ales cele de la nivel local practica alocarea emotionala a bugetelor, pe principiul cine cu cine e prieten. Demersul nostru este un semnal pe care BRAT trebuie sa il dea pietei si insitutiilor bugetare, astfel ca alocarea de bugete publicitare pe criterii imorale si indecente sa inceteze , a spus Dragos Stanca, Managing Director F5.Campania, realizata pro-bono, se va derula timp de doua – trei luni, atat in presa scrisa cat si in mediul online si va consta in publicarea unor machete si bannere. Demersul este sustinut de reprezentantii agentiilor de publicitate, care sustin prin propria imagine obiectivele campaniei, printre acestia numarandu-se Bogdan Prajisteanu, managing director Mediaedge sau Adrian Tuluca , general manager Propaganda. BRAT este o structura constituita in scopul verificarii independente si obiective a indicatorilor de performanta ale diverselor produse media. In prezent BRAT reuneste 230 de editori de presa scrisa si site-uri web, si 42 de agentii, regii si clienti de publicitate.