Black Friday vinde absolut orice, de la haine la vacante!

Black Friday va declansa nebunia in magazinele din Romania, pe 23 noiembrie 2012. Majoritatea magazinelor vor face reduceri importante la tot felul de produse, de la imbracaminte, incaltaminte si pana la electrocasnice, pachete de telefonie mobila sau chiar turism.

Conceptul Black Friday poarta amprenta americanilor, ei fiind primii care au venit cu o astfel de zi a reducerilor. Apoi, sarbatoarea Black Friday a castigat tot mai mult teren in intreaga lume. In Romania, 2012 inseamna a doua editie Black Friday. Vor fi reduceri mari pe 23 noiembrie, in timp ce in mediul online, reducerile au inceput de luni si tin pana la sfarsit de saptamana. Conform datelor furnizate de magazinele online, produsele care s-au vandut cel mai bine au fost IT si accesorii, telefoane mobile, electronice, electrocasnice, imbracaminte.

Black Friday prinde bine la romaniBlack Friday a fost sarbatorita pentru prima data in Romania anul trecut. Romanii au fost entuziasmati de reducerile din magazine si au dat navala sa prinda ce-i mai bun din promotiile fara numar ale magazinelor. Stocurile au fost epuizate cat ai bate din palme, iar anul acesta cu siguranta va fi o adevarata batalie in magazine.

Organizare ca la carte de Black Friday

Cele mai multe dintre magazine vor da startul celor mai mari reduceri din an dis-de-dimineata. Unele produse vor fi mai ieftine chiar si cu 80%. Din punct de vedere logistic, comerciantii s-au organizat bine atat pe segmentul online, cat si la depozite si in magazine. Paginile site-ului au fost optimizate, s-a investit in platformele tehnice (procesoare si memorii) pentru a preintampina problemele ce pot aparea datorita traficului intens din ziua respectiva. Comerciantii care sunt si in online sustin ca sunt pregatiti pentru a face fata unui numar de vizitatori de 4 ori mai mare decat in mod normal. Daca te decizi sa te duci fizic in magazine, atunci vei avea surpriza ca o parte dintre ele sa fie modernizate.

Special pentru Black Friday!

De precizat ca pentru cei care „vaneaza” un anumit produs, vor avea sanse mai mari sa il rezerve daca isi vor crea din timp un cont pe site-urile celor care vand produsul.

Black Friday vinde absolut orice 

Black Friday sau Vinerea Neagra aduce cele mai multe reduceri din an, fiind un prilej de shopping inclusiv la capitolul lenjerie. Sute de modele si branduri renumite de lenjerie vor avea preturi reduse cu pana la 90%.

Black Friday in turism

Black Friday se tine si in turism. Atata timp cat vanzarile se efectueaza preponderent online si exista posibilitatea unei reduceri suplimentare orice domeniu este deschis. Multe companii din turism au hotarat sa le ofere clientilor sai reduceri suplimentare la pachetele estivale de anul viitor.Spre exemplu, o agentie de turism ofera in noaptea de vineri pentru toti clientii ce vor efectua rezervari online pentru Albena, o reducere de 30% fata de tarifele standard. Oferta este valabila doar pentru persoane fizice. Dar ofertele sunt diverse si tentante. Agentiile de turism sustin ca tarifele ofertelor incluse in campania Black Friday sunt valabile exclusiv in ziua de 23 noiembrie 2012, in intervalul orar 07.00 – 24.00. Din campanie fac parte exclusiv, ofertele marcate cu sigla Black Friday. Numarul ofertelor este limitat si odata epuizat, nu poate fi suplimentat.

Black Friday: 4,1 milioane de romani se pregatesc pentru reduceri

Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown arata ca inainte de cea de-a doua editie autohtona a Black Friday (ziua celor mai mari reduceri), 4,1 milioane de romani auzisera de acest eveniment de shopping si asteptau sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara.La prima editie a zilei cu cele mai mari reduceri din an, circa 2 milioane de romani au vanat ofertele retailerilor online si offline. Anul acesta interesul publicului fata de aceasta zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de romani vor urmari pe 23 noiembrie promotiile retailerilor. Dintre acestia si-au manifestat intentia de cumparare 59,3%, adica 2,43 milioane de romani.

Studiul – realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani – a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani. “Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de Dezvoltare eMAG.

“Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite.” Pentru a face fata avalansei de trafic compania a investit in ultimele luni peste 200.000 euro in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de Black Friday.“Daca ar fi comparam cu magazinele traditionale, cel mai mare mall din Romania e traversat intr-o zi extrem de aglomerata de cel mult 100.000 de oameni.

Niciun magazin offline nu ar putea sa suporte 2 milioane de vizite intr-o singura zi, adica traficul estimat pentru ziua de Black Friday la eMAG”, spune Apostolescu. “Pentru a face experienta de shopping cat mai buna pentru clientii nostri, anul acesta de Black Friday toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa. Vom accepta ca de obicei plata ramburs, online, cu cardul bancar sau cu carduri de rate fara dobanda. Recomandam clientilor sa astepte promotiile in fata propriilor calculatoare, pentru a evita aglomeratia si timpul pierdut in trafic.”Foto: Mondo News