Brandul Romaniei, promovat de chinezi costumati in Stefan cel Mare

nbsp;


Noul brand turistic al Romaniei, cu sloganul quot;Explore the Carpathian garden quot;, a fost lansat, joi, la Shanghai, in cadrul Zilei Romaniei. Lansarea imaginii si logo-ului brandului a fost urmata de un concert la nai cu Gheorghe Zamfir.

La eveniment a participat ministrul Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea, Gheorghe Zamfir, Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi, Ilie Nastase, ministrul de Externe Teodor Baconschi, dar si chinezi imbracati in costume medievale romanesti, cu coroana lui Stefan cel Mare pe cap.

quot;In acest moment nu cred ca exista o persoana mai emotionata ca mine, mai mandra de cetatenia ei si mai increzatoare in tara pe care o reprezinta quot;, a spus Elena Udrea in discursul de lansare a brandului, citata de Realitatea TV. quot;Brandul scoate in evidenta tocmai ce are Romania mai frumos, mai interesant si mai pur quot;, a mai spus Udrea.

Cu toate acestea, tabloul din jurul ministrului Udrea te provoca la o mare dilema. Ce legatura au chinezii costumati in Stefan cel Mare cu brandul Romaniei?

Potrivit Realitatea TV, in jurul scenei erau prezenti cativa tineri chinezi imbracati in costume medievale, doi dintre ei purtand si cate o coroana de genul celei cu care apare in picturi Stefan cel Mare.

In ceea ce priveste identitatea vizuala a brandului turistic al Romaniei, aceasta este sustinuta de un element grafic puternic ancorat in natura si traditia romaneasca, completat de o invitatie adresata publicului tinta, potrivit Ministerului Dezvoltarii si Turismului. Simbolul grafic sugereaza varietatea formelor de relief specifice Romaniei si trimite la elementele primordiale pamant-apa, natura salbatica, aventura, dinamism. ”Explore the Carpathian Garden” se constituie intr-o invitatie adresata tuturor celor care doresc sa descopere “carari neumblate” cu natura neatinsa, cultura autentica si traditii stravechi, mai precizeaza ministerul intr-un comunicat.
Logo cumparat de pe internet si plagiat dupa cel al Oltchim?

Frunza din logo-ul Romaniei de la Shanghai nu este un element unicat. Aceeasi frunza, dar intoarsa, apare si intr-un banner al firmei Oltchim folosit in 2009.

Firma care s-a ocupat de crearea acestui brand este THR TNS. quot;Daca nu gasim un element care sa diferentieze brandul Romaniei de al altor tari, trebuie sa inventam unul. De urgenta quot;, spunea, pentru Gandul, in luna martie, nbsp; Eulogio Bordas, consultantul companiei THR la care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a apelat.

Firma de consultanta a lui Eulogio Bordas a cheltuit 400.000 de euro pentru o cercetare care a cuprins interviuri cu 9.600 de turisti din Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Rusia, Austria, SUA, Ungaria si Romania, precum si studii de fezabilitate privind capacitatea tarii noastre de a atrage turisti.
Brand-ul turistic al Romaniei de anul trecut, un esec total!

In 2009, quot;Romania, the land of choice quot; a fost lansat tot de ministrul Elena Udrea ca noul slogan al turismului romanesc. Ea declara atunci ca crearea sloganului nu a costat niciun ban, fiind realizat in cadrul ministerului.

Chiar si asa, clipul de promovare a fost unul cel putin ciudat si prezinta mai multe elemente care parca se intreceau in absurd, remarca Realitatea TV. Nadia Comaneci promova Romania cu quot;sloganul quot; tara unde femeile se casatoresc legal cu patru barbati odata, Ilie Nastase anunta ca, in Romania, oamenii merg pe strada calarind zebre, iar fotbalistul Gica Hagi ne imbie sa gustam pestii care cresc in copaci.

Dupa lansarea internationala a brandului va urma campania de comunicare si promovare a Romaniei ca destinatie turistica, mergand pe coordonatele oferite de cercetarea efectuata pe pietele tinta si folosind identitatea vizuala aferenta brandului.