Brandul turistic, axat pe Muntii Carpati, se lanseaza la Bucuresti

Bazandu-se pe Muntii Carpati si avand culoarea predominanta verde, brandul turistic al Romaniei va fi cunoscut la finele acestei saptamani, nu la Vatra Dornei, ci la Bucuresti. Natura salbatica, neatinsa de civilizatie, va fi elementul care va fi scos in evidenta de brandul turistic al Romaniei, care va fi lansat la finele saptamanii in curs la Bucuresti, nu la Vatra Dornei, asa cum fusese anuntat initial. In urma cercetarii facute in opt tari-tinta, s-a stabilit ca Romania este competitiva in strainatate prin natura neatinsa , a spus ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, la emisiunea Dupa 20 de ani , difuzata duminica de Pro TV. Ea nu a vrut sa divulge niciun element al brandului, insa surse din cadrul ministerului au indicat ca sloganul va fi centrat pe Muntii Carpati, iar culoarea predominanta va fi verde. De altfel, inca de luna trecuta ministrul Udrea preciza ca in niciun caz sloganul nu se va referi la litoral, care nu este o destinatie prioritara pentru a fi promovata. Brandul este realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres. Consortiul de firme europene a realizat, timp de sase luni de zile, o cercetare in opt tari considerate a putea furniza turisti pentru Romania: Austria, Franta, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie si Statele Unite. In aceste tari, au avut loc peste 10.000 de interviuri telefonice si 91 de interviuri detaliate. In urma cercetarii, a rezultat faptul ca exista 83 de milioane de turisti care ar putea vizita Romania, iar pentru mai mult de 40 de milioane dintre acestia tara noastra reprezinta chiar o destinatie prioritara. Pentru turistii care s-au aratat interesati de Romania, punctele de interes sunt peisajele naturale, cu precadere Muntii Carpati si mediul rural, siturile culturale si istorice, cultura si modul de viata traditional. Potrivit ultimelor informatii disponibile, cei care au realizat studiul propusesera o lista scurta de sapte elemente vizuale si tot atatea sloganuri, dintre care urma sa fie aleasa varianta finala. Prima reuniune a Consiliului de brand, format din reprezentanti ai administratiei publice, ai industriei turismului, societatea civila, precum si experti in domeniu , dupa cum au precizat la acea vreme oficialii ministerului, a avut loc pe 6 februarie.Citeste articolul integral pe site-ul Gandul (Foto: Reuters)