Bugetul Ministerului Transporturilor a fost votat cu amendamente

Parlamentarii au votat joi bugetul Ministerului Transporturilor, cu 212 voturi pentru si 71 de voturi impotriva , exprimandu-se in favoarea celor doua amendamente admise de comisii si respingand restul amendamentelor initiate atat de PNL, cat si de PSD.Dezbaterea pe marginea bugetului Ministerului Transporturilor a inceput cu aprobarea, cu larga majoritate, a amendamentelor admise si in comisii, ai caror initaitori au fost democrat-liberalul Mircea Toader si un grup de senatori ai PSD-PC.Dupa votarea celor doua amendamente PSD si PD-L, liberalii au inceput, fara succes, prezentarea amendamentelor initiate de PNL, respinse si anterior in comisiile de specialitate.Liberalii au pledat pentru modernizarea aeroporturilor din Oradea sau Craiova, investitii in Aeroportul Transilvania Targu Mures pentru a fi adus la standarde internationale si construirea de drumuri ocolitoare pentru Iasi, Barlad si alte localitati. Deputatul Antal Istvan a solicitat dublarea subventiilor pentru sustinerea transportului public pentru calatori, in conditiile in care, anul trecut acestea au fost mai mari decat cele prevazute in bugetul pe 2009, insa insuficiente.Liberalul Relu Fenechiu a aratat ca s-a impamantenit un obicei prost in Romania, acela de a incepe proiecte si de a nu le mai termina, obicei ce ingroapa sume mari de bani. Fenechiu a spus ca drumul ocolitor pentru Iasi a fost inceput si, desi Guvernul a alocat 40 de milioane de lei pentru acest proiect, este nevoie de suplimentarea acestor fonduri. Domnule ministru, analizati posibilitatea redistribuirii banilor pentru obiectivele incepute, si mai putin cele care nu au nici macar studiul de prefezabilitate , s-a adresat Fenechiu ministrului Berceanu, absent de al dezbateri. Liberalul a spus ca a dorit sa prezinte amendamentul legat de drumul ocolitor pentru Iasi, dar ca nu doreste supunerea acestuia la vot, deoarece si colegii de la PSD au un amendament similar, acestia avand avantajul ca, fiind la putere, pot face in asa fel incat proiectul sa si treaca. Cu toate acestea, desi social-democratul Anghel Stanciu a facut un lobby intens pentru drumurile ocolitoare ale municipiului Iasi, parlamentarii nu au fost destul de impresionati incat sa voteze in favoarea amendamentului. Orice drum incepe si se termina, dar mai si trece prin localitati. Drumurile ies din municipiu in alta stare decat intra, dar nu din cauza noastra, ci din cauza ministrilor transporturilor si primarilor Iasului, tot timpul de alta culoare politica , si-a inceput pledoaria domnul profesor , apelativ adresat lui Anghel Stanciu de presedintele de sedinta, Alexandru Peres.Stanciu i-a transmis ministrului Radu Berceanu sa astupe gaurile din drumurile Iasului, facute de autocamioanele de mare tonaj care nu un drum ocolitor pe care sa treaca, pentru a nu avea probleme cu DNA .Dupa ce primul sau amendament legat de drumul ocolitor al Iasului a fost respins, Anghel Stanciu a revenit la tribuna, spunandu-i presedintelui de sedinta: Evident ca va privesc cu alti ochi acum, nu indraznesc sa spun ca vad prost, am dioptrii . Daca pe acela l-ati picat, pe acesta va rog sa il treceti , s-a referit Stancu la al doilea amendament propus de el. La randul lor, parlamentarii UDMR au sustinut investitii in drumurile din Harghita si Covasna. Udemeristul Lakatos Petru si-a inceput expunerea amintind ca Romania a avut, intre 1996 si 2000, un ministru al Transporturilor care a spus ca nu avem nevoie de autostrazi si a devenit presedinte al Romaniei, iar acum Radu Berceanu spune ca nu avem nevoie nici de durmuri expres.Interventiile pe amendamente au fost intrerupte de viceliderul grupului PNL Eugen Nicolaescu, care a amenintat ca il va reclama pe presedintele de sedinta la Biroul Permanent pentru conducerea eronata si ilegala a sedintei . Peres i-a raspuns la randul sau lui Nicolaescu sa nu mai iasa cu asemenea interventii, altfel va ruga chestorii sa ia masuri, ulterior cerandu-si scuze de la Nicolaescu.Potrivit amendamentelor admise, din cheltuielile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, mai precis capitolul investitii in Bucuresti, sectorul 1, se suplimenteaza cu 1.960.000 lei. Pe de alta parte, din acelasi capitol se redistribuie 300 de mii lei pentru studiul tehnico-economic si de fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Centura oras Baia Sprie continuata cu tunel pe sub Muntele Gutin”, 700 de mii lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii „Drum expres Baia Mare-Sein-Cehu Silvaniei”. De asemenea, se aloca 1.960 mii lei pentru acoperirea cheltuielilor cu proiectarea Centura Sud – Vest ocolire Municipiul Pitesti, DN65D Albota-Mosoaia-Bascov si pentru expropieri/despagubiri terenuri private.Amendamentul a fost facut de senatorii PSD+PC Sorin Bota, Constantin Tamaga, Serban Valeca, deputatii PSD+PC Mircea Draghici, Ion Burnei, Bogdan Niculescu Duvaz, Filip Georgescu, Radu Vasilica si deputatul PD-L Nicolae Bud.Un alt amendament admis, propus de deputatul PD-L Mircea Toader, se aloca suma de 6.367 mii lei pentru Scoala Superioara de Aviatie Civila – Aeroport Strejnic. Se mai aloca 433 mii lei pentru obiectivul de investitii „Pista de decolare pavata pentru avioane usoare in incinta aerodromului Gh. Banciulescu – Stejnic”.