CE va pune capat procedurilor lansate impotriva Romaniei privind 112

Comisia Europeana a anuntat luni ca va pune capat, la inceputul anului 2009, procedurilor lansate impotriva Romaniei si Bulgariei, privind numarul unic 112, relateaza AFP.Introdus in 1991, 112 este folosit pentru a face serviciile de urgenta mai accesibile din toate statele membre UE, in special pentru straini. Incepand de astazi (luni – n.red.), toti turistii pot inscrie 112 pe lista numerelor de telefon indispensabile, oriunde s-ar afla in Europa , a declarat comisarul pentru telecomunicatii, Viviane Reding. Statele membre au inca mult de lucru de acum inainte, insa primul obiectiv, privind accesibilitatea numarului unic pentru apelurile de urgenta, a fost atins , a adaugat Reding intr-un comunicat.La 18 septembrie, Bruxelles-ul a hotarat sa trimita la Curtea Europeana de Justitie Bulgaria (CEJ), unde numarul 112 nu functiona in intreaga tara, si Romania, unde sistemul de localizare automata a originii apelului nu era eficienta.In ambele cazuri, Comisia Europeana a hotarat sa suspende timp de trei luni actiunea de a le trimite la CEJ, timp in care cele doua state si-ai rezolvat problemele. Potrivit comunicatului, procedurile impotriva Bulgariei si Romaniei urmeaza sa fie incheiate la inceputul anului 2009 .In prezent, numai 17 dintre cele 27 de state membre pot oferi servicii intr-o limba straina.Comisia Europeana a decis in luna septembrie sa trimita cazurile Romaniei si Bulgariei la Curtea Europeana de Justitie pentru deficientele in implementarea numarului de urgenta 112, cu un ultim termen-limita de trei luni in care autoritatile mai pot remedia situatia. Termenul limita pentru ca numarul 112 sa fie complet operational a fost la 1 ianuarie 2007, asa ca decizia de azi (joi, 18 septembrie, n.r.) de a trimite ambele tari la Curtea Europeana de Justitie va fi executata imediat daca exista si cel mai mic dubiu privind respectarea in totalitate a legislatiei UE pana la sfarsitul anului , a declarat comisarul pentru comunicatii, Viviane Reding.Cazurile Romaniei si Bulgariei sunt insa foarte diferite – daca in Bulgaria numarul de urgenta 112 nu este functional la nivelul intregii tari, in Romania problema este legata de identificarea apelantului atunci cand foloseste un telefon mobil.Cu toate ca termenul-limita era 1 ianuarie 2007, autoritatile romane s-au mobilizat abia anul acesta pentru implementarea sistemului si organizarea de licitatii publice pentru softurile necesare.