CNA a adoptat regulamentul de desfasurare a campaniei electorale in audiovizual

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a adoptat, in sedinta de marti, Decizia privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei pentru alegerea Presedintelui Romaniei, primul tur al alegerilor urmand sa aiba loc pe 22 noiembrie, potrivit unui comunicat al institutiei. Singura modificare adusa proiectului de Decizie a fost la articolul 3, aliniatul (2) punctul c), care priveste obligatia radiodifuzorilor de a se asigura ca emisiunile de promovare, spoturile sau alte materiale puse la dispozitia lor de catre candidati nu contin afirmatii care pot aduce atingere demnitatii umane, onoarei, vietii particulare a persoanei, dreptului la propria imagine sau care sunt contrare bunelor moravuri . Membrii CNA au modificat acest punct adaugand termenul imagini , astfel incat obligatia radiodifuzorilor se va referi la afirmatii sau imagini care pot aduce atingere demnitatii umane, onoarei, vietii particulare a persoanei, dreptului la propria imagine sau care sunt contrare bunelor moravuri .Membrii CNA prezenti la sedinta de marti, Gelu Trandafir, Attila Szasz, Narcisa Iorga, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Grigore Zanc, Constantin Dutu, Mihai Malaimare si presedintele Rasvan Popescu, au votat favorabil, in unanimitate, Decizia privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei pentru alegerea Presedintelui Romaniei.In Decizia adoptata de CNA se precizeaza: Campania electorala pe posturile de radio si televiziune, publice si private, incepe in ziua de 23 octombrie 2009, ora 00.00, si se incheie in ziua de 21 noiembrie 2009, ora 7.00 . Campania electorala prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfasoara in conditiile stabilite de Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederii Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului de reglementare a continutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 187/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte decizii , se mai arata in document. Membrii CNA au mai hotarat ca toti candidatii au acces gratuit la serviciile de radio si televiziune, publice si private, numai in emisiunile prevazute de prezenta Decizie . Decizia mai stipuleaza ca radiodifuzorii publici si privati pot acorda acces competitorilor electorali numai in emisiuni de promovare electorala (in care candidatii isi promoveaza programele politice, activitatile de campanie electorala prin propria candidatura), emisiuni de dezbatere (in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si teme de interes public legate de campania electorala, cu participarea candidatilor reprezentantilor competitori electorali, a jurnalistilor, a analistilor si a altor invitati) si informative (in care activitatile de campanie ale candidatilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, impartialitate si de informare corecta a publicului).Decizia stipuleaza si ca, cu 24 de ore inainte de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor, sunt interzise difuzarea emisiunilor si spoturilor electorale, precum si invitarea sau prezentarea candidatilor in programe.De asemenea, conform Deciziei, posturile de radio si de televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campania electorala, pana cel mai tarziu in ziua de 15 octombrie 2009, printr-o adresa, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta Decizie . Candidatii au la dispozitie intervalul 15 – 22 octombrie 2009 pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze , se mai arata in Decizie.De precizat ca posturile private de radio si televiziune vor oferi candidatilor timpi de antena proportionali cu cei practicati de posturile publice , conform unei ordonante de urgenta de modificare a legii alegerilor prezidentiale adoptate de Executiv. Accesul candidatilor la acestea este gratuit, mai prevede articolul respectiv.