CNA monitorizeaza toate emisiunile de campanie difuzate de televiziuni

CNA le-a trimis joi adrese tuturor televiziunilor prin care le cere sa precizeze sumele percepute pentru emisiunile electorale, in caz contrar riscand sanctiuni, aceeasi adresa continand si solicitarea unei mai bune incadrari a emisiunilor, fie ca sunt de dezbatere, fie electorale.Potrivit procesului-verbal al sedintei de joi, postat vineri pe site-ul CNA, in ultima sedinta s-a decis trimiterea de adrese de atentionare posturilor TV prin care li se cere sa comunice tarifele solicitate candidatilor pentru acces la emisiunile electorale, altminteri se va trece la sanctiuni. Prin scrisoarea respectiva, CNA le reaminteste televiziunilor obligatia de a face publice tarifele stabilite in urma negocierilor cu partidele si ca accesul candidatilor la programele de stiri si emisiunile de dezbateri nu poate fi cu plata. In acest sens, Consiliul solicita posturilor de televiziune sa informeze care dintre emisiunile difuzate sunt de dezbatere si care sunt electorale si atentioneaza ca vor fi aplicate sanctiuni, daca posturile TV cer bani candidatilor pentru participarea la emisiuni de dezbatere si de stiri. Presedintele CNA, Rasvan Popescu, a declarat pentru NewsIn ca, daca pana saptamana viitoare televiziunile nu trimit informatiile respective, institutia va trece la sanctiuni. Tot joi, CNA a discutat si cazul emisiunii Alege premierul de la Realitatea TV si s-a decis ca postul sa fie informat ca, din punctul de vedere al CNA, titlul emisiunii poate induce in eroare publicul pentru ca nu acopera o prevedere constitutionala, in conditiile in care alegerile sunt pentru Parlament, nu pentru premier, si nu respecta principiul informarii corecte prevazut de art.3 al Legii Audiovizualului. Popescu a mai precizat ca postului Realitatea i se recomanda sa schimbe titlul emisiunii. Potrivit Legii nr. 35 din 13 martie 2008, art. 38, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale si candidatii independenti au acces gratuit la serviciile publice de radio si televiziune pentru a-si populariza mesajele. Posturile private de radio si televiziune au dreptul sa perceapa sume pentru difuzarea spoturilor electorale, dar vor practica acelasi tarif pe emisiune si pe unitate de timp pentru toti competitorii electorali care participa in alegeri, iar timpii de antena oferiti competitorilor electorali trebuie sa fie proportionali cu cei practicati de posturile publice. De asemenea, potrivit deciziei CNA nr. 792/2008, tarifele pe emisiune si pe unitate de timp vor fi stabilite in urma negocierilor desfasurate cu toti reprezentantii candidatilor si competitorilor electorali interesati si vor fi facute publice. Postul B1 TV a transmis zilele trecute Consiliului National al Audiovizualului (CNA) tarifele pe care le percepe in campania electorala pentru candidatii invitati in emisiunile electorale, cei care doresc sa participe la Alege Nasul urmand sa plateasca suma de 10.000 de euro plus TVA. Pentru participarea la emisiunea Vin alegerile , care dureaza o ora, se percepe un tarif de 5.000 de euro, pentru Unominali! (30 de minute pe zi) – 2.000 de euro, iar pentru Stiri electorale (5 minute pe zi) – 500 de euro. Saptamana trecuta, postul OTV a anuntat CNA ca cere 10.000 de euro plus TVA pe ora candidatilor la alegerile parlamentare care vor sa se exprime in emisiunea electorala Dan Diaconescu Direct . OTV va difuza in campanie si emisiunile electorale Zori de zi (o ora) – 1.500 de euro plus TVA, Se intampla acum (2 ore) – 5.000 de euro plus TVA, si Cafeneaua politica (o ora) – 4.000 de euro plus TVA. Pentru a fi prezent intr-o editie a emisiunii „Alege Premierul” de la Realitatea TV, un candidat la alegerile parlamentare trebuie sa plateasca televiziunii 20.000 euro, scrie Adevarul din 5 noiembrie, suma pe care postul de televiziune a infirmat-o.