Caldura si transportul in comun se scumpesc la Galati, dupa Anul Nou

Locuitorii municipiului Galati vor plati, de la 1 ianuarie, cu 20 de lei mai mult pe gigacalorie si cu 50 de bani in plus pentru o calatorie cu mijloacele de transport in comun, scumpirile urmand sa fie supuse votului Consiliului Local in sedinta de joi, a anuntat, marti, primarul Dumitru Nicolae.In prezent, la Galati, pretul energiei termice livrate populatiei este de 120 de lei pe gigacalorie. Tariful va fi majorat cu 16% de la 1 ianuarie 2009, in urma scumpirii pretului de productie, a anuntat edilul-sef. Vineri am primit de la ANRE (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei, n.r.) comunicarea cu pretul de referinta. Astfel, pretul de productie pentru Galati aprobat de ANRE este de 158,31 lei pe gigacalorie. La acest pret se adauga 82 lei pe gigacalorie distributia energiei termice catre populatie, rezultand un pret de productie total de 240,31 lei pe gigacalorie. Din acest pret se fac urmatoarele compensari: 59,61 lei pe gigacalorie de la Guvern pentru combustibil si 40,70 lei pe gigacalorie reprezentand subventia acordata de Primarie. Deci, total subventii 100,31 lei pe gigacalorie. In aceste conditii, pretul de facturare pentru populatie este 140 lei pe gigacalorie , a declarat, marti, primarul Dumitru Nicolae.Potrivit edilului-sef, acest pret este cel mai mic dintre tarifele anuntate de municipiile din Romania. Scumpirea energiei termice livrate populatiei va fi supusa votului Consiliului Local in sedinta de joi. Tot joi va fi luata in discutie scumpirea tarifelor in transportul public si privat din municipiu. Conform propunerilor existente, o calatorie cu microbuzele operatorilor privati va costa 1 leu si 50 de bani de la 1 ianuarie, fata de 1 leu, cat costa acum. In reteaua Transurb, societate al carei actionar unic este Consiliul Local, pretul unui bilet cu doua calatorii va fi de 2 lei, fata de 1 leu si 50 de bani cat este acum.Primarul Dumitru Nicolae nu a putut argumenta propunerea de scumpire a biletelor din transportul in comun, in conditiile in care preturile carburantilor sunt in coborare. Operatorii privati fac, insa, presiuni pe langa municipalitate inca din vara pentru a obtine cresterea pretului unei calatorii, ultima scumpire datand din 2005 atat pentru maxi-taxi, cat si pentru autobuze, troleibuze si tramvaie. In plus, societatea edilitara Transurb practica o politica extinsa de subventionare a biletelor, la comanda administratiei locale: gratuitate pentru persoanele cu handicap, pentru pensionarii peste 65 de ani si pentru cei pensionati pe caz de boala, precum si reducere de 50% pentru elevi, studenti si pentru pensionarii pana in 65 de ani.