Ce este CliF, aplicatia lansata de ANAF pentru contribuabili la 15 noiembrie

Incepand cu 15 noiembrie 2012, contribuabilii au posibilitatea sa primeasca automat documentele emise si semnate electronic de Ministerul de Finante, prin Internet securizat, direct pe statia locala, cu ajutorul CliF.

CliF este o aplicatie informatica disponibila pentru descarcare pe portalul ANAF, sectiunea “Aplicatii in curs de dezvoltare pentru interesul contribuabililor”. In prima faza, ca proiect pilot, se vor transmite recipise si, pentru Primarii, extrase de cont din Trezorerie.

Ce este CliF?

Aplicatia se adreseaza deocamdata posesorilor de certificate digitale calificate inregistrate in sistemul MFP. Cu aceasta aplicatie se vor putea receptiona automat recipisele emise dupa 1 noiembrie 2012, pentru toate CUI-urile pentru care utilizatorul (posesorul de certificat digital) are drept de reprezentare, fara a fi necesara introducerea in prealabil a elementelor de identificare a documentului (index+CUI). Ramane in continuare disponibila si modalitatea de vizualizare a recipiselor pe portalul ANAF. Mesajele de eroare generate in urma depunerilor defectuoase, pentru care nu se emit recipise, vor fi disponibile doar pe pagina de vizualizare stare declaratii. Pentru a identifica lipsa unei recipise, va recomandam sa filtrati mesajele descarcate dupa CUI, prin facilitatea pusa la dispozitie de aplicatie si prezentata in meniul Help al acesteia.Tot cu aceasta aplicatie se pot receptiona automat, de catre Primarii, extrasele de cont emise de Trezorie. Pentru a putea vizualiza prin aplicatia CliF mesajele emise inainte de 1 noiembrie 2012, primite in versiunea de test, utilizatorii care au testat deja aceasta aplicatie, vor trebui sa descarce toate mesajele vizibile, sa faca un export pe perioada respectiva inainte de dezinstalarea versiunii de test, pentru a putea face importul acestor date in versiunea pilot.

Legislatia cu specificatiile tehnice pentru depunerea declaratiilor prin mijloacele electronice, inca in lucru

Sunt in lucru proiecte noi pentru actualizarea declaratiilor. Deoarece completarea noilor versiuni de formulare implica interventii in sistemele informatice folosite de catre contribuabili facem publice pregatirile specificatiilor tehnice necesare dezvoltatorilor de aplicatii informatice.Se lucreaza simultan la modificarea fluxurilor informationale si la adaptarea sistemelor informatice existente. Noile versiuni de formulare vor putea fi completate in format electronic si se prezinta sub forma unui fisier PDF cu fisier XML atasat, conform specificatiilor tehnice corespunzatoare descrise pe site-ul ANAF.

Depunerea declaratiei semnata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se va putea face prin portalul e-Romania si portalul e-guvernare. Depunerea la organul fiscal competent se va face in format electronic, pe suport electronic, insotit de o anexa in format hartie (de regula o pagina), semnat si stampilat, conform legii. Depunerea se va face conform termenelor stabilite pentru fiecare declaratie. Crearea corecta a fisierului .xml presupune intelegerea semnificatiilor informatiilor ce compun declaratia.Urmeaza ca specificatiile tehnice sa fie definitivate odata cu finalizarea cadrului legislativ.