Cele mai frumoase bulevarde din lume

Cele mai scumpe bulevarde din lume, ca Champs Elysées din Paris sau 5th Avenue din New York au toate sansele sa ramana asa, in pofida crizei, pentru ca sunt luate cu asalt de magazinele de prêt-à-porter, de restaurante si buticurile de lux, comenteaza AFP.5th Avenue a pastrat in 2008 titlul de cea mai scumpa artera de comert, potrivit unui studiu al cabinetului Cushman and Wakefield, publicat miercuri cu ocazia salonului international de distributie comerciala, MAPIC.Chiria pe metrul patrat pe an pentru magazinele de aici ajunge la 12.612 euro, cu 5% mai mult decat cu un an inainte. Chiria pe Champs Elysées a crescut simtitor, iar in Causeway Bay din Hong Kong a explodat pur si simplu, ajungand la 12.161 euro si urmand indeaproape 5th Avenue. New Bond Street din Londra a fost retrogradata pe locul sase, fiind inlocuita pe locul patru de Via Montenapoleone din Milano, unde chiriile sunt in medie de 6.700 de euro. Locul cinci este ocupat de Grafton Street din Dublin (5.621 de euro). Studiul arata ca, in ultimele 12 luni, chiriile au crescut pe fiecare din cele 236 artere comerciale studiate din 48 de tari. Bulevardele celebre sunt foarte atractive gratie prezentei marcilor internationale, ceea ce atrage si alte marci si strazile devin si mai atractive , noteaza Christian Dubois, responsabil al sectorului de distributie in Franta din Cushman and Wakefield. Pe astfel de bulevarde rentabile chiriile nu pot sa scada , a subliniat el. Pe aceste strazi pe unde trec milioane de turisi, dar si consumatorii locali, cifra afacerilor creste. Si cand nu se intampla asa, firmele inchid ochii. Ele folosesc aceste locuri ca imagine a marcii , explica el. Cand unii cedeaza dupa cativa ani, ca Planet Hollywood de pe Champs Elysées la inceputul lui 2008, locul este ocupat rapid. Printre urmatoarele firme care vor investi in cel mai frumos bulevard al lumii figureaza Dolce amp; Gabanna.Este vorba in general de marile lanturi internationale. De asemenea, aceste bulevarde cu preturi prohibitive sufera de o uniformizare: consumatorii gasesc aceleasi firme – Benetton, Zara, Swarowski, Guerlain, Swatch sau Mc Donald’s – in Grafton sau pe Rambla, in Barcelona. Formele sunt mult mai selective in privinta tarilor. Ele se instaleaza mai mult pe marile artere comerciale si in centrele comerciale din centrul orasului , explica Chris Igwe, directorul departamentului de comert in imobiliarul CBRE. In schimb, centrele comerciale de la periferia marilor orase vor suferi din cauza crizei , mai ales in Occident, unde numarul magazinelor a atins deja nivele-record in unele state, a adaugat el. In economiile emergente chiriile urca de asemenea, ca pe bulevardul Tverskaia din Moscova sau pe bulevardul Vitosa din Sofia. Acerba concurenta dintre firme pentru a obtine locul ideal, inainte de a se extinde in capitala si in regiune, face preturile sa creasca.