Cum salvezi o firma de la faliment? Vezi aici cum s-a ridicat afacerea Starbucks

Din a doua zi in care Howard Schultz si-a reluat functia de Chief Executive Officer la Starbucks, vanzarile au crescut cu 8 la suta. Cateva zile mai tarziu (inceputul lui ianuarie 2008), acesta a citit un articol despre lantul de cafenele, care i-a dat idei despre cum ar putea sa redreseze businessul.

Autorul articolului vorbea despre Steve Jobs si Charles Schwab, care conduc afaceri de succes si nu se sfiesc sa recunoasca ca ceea ce au construit reprezinta corporatii cu un impact urias asupra consumatorilor. Asemenea unor religii, relateaza Business Insider. nbsp;


De-a lungul celor opt ani de management, din momentul in care Schultz a devenit presedinte, compania a crescut de la 5.000 la 15.000 de cafenele. Dezvoltarea s-a dovedit insa a fi prea rapida. In 2007, veniturile Starbucks au scazut cu aproape 42 de procente.

„Prejudiciul a fost lent si linistit”, a afirmat Schultz in cartea sa, intitulata quot;Onward quot; (in traducere insemnand quot;Mai departe quot;).

La inceputul lui 2007, acesta a scris un memoriu despre perioada in care CEO-ul de atunci, Jim Donald a dus la incetinirea businessului. Cateva luni mai tarziu, consiliul companiei l-a inlaturat de la putere pe Donald si l-a repus in functie pe Schultz.

Odata cu venirea crizei financiare insa, vanzarile Starbucks au fost tot mai afectate. A fost nevoie de doi ani de zile pentru redresarea afacerii. Astazi, Starbucks are venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari si aproximativ 150.000 de angajati.

Cum a reusit insa Schultz sa-si recastige postul si sa repuna afacerea pe picioare?

1. nbsp;In februarie 2008, Starbucks a inchis toate cafenelele din Statele Unite pentru trei ore si jumatate, timp in care a pus la punct o noua strategie privind servirea si pregatirea de espresso si alte sortimente de cafea.

2. nbsp;De indata ce si-a reluat functia, Schultz i-a invitat pe clienti sa-i trimita personal, pe adresa de e-mail, nemultumirile si sugestiile pe care acestia le aveau vis-a-vis de serviciile si produsele Starbucks. In urma acestui anunt, CEO-ul american s-a trezit cu 5.000 de mailuri primite, in urma carora si-a putut da seama de minusurile si dezavantajele produselor si serviciilor lantului de cafenele.

3. nbsp;Pentru prima data in istoria companiei, Schultz a apelat la diversi consultanti din exterior in vederea gasirii unor idei care sa reinvie spiritul Starbucks.
4. Totodata, CEO-ul s-a ocupat de situatia prezenta in magazinele de pe intreg continentul American, dand telefoane si verificand personal problemele cu care cafenelele se confruntau.
nbsp;
5. Tot o premiera a reprezentat faptul ca Starbucks a investit intr-o campanie nationala de publicitate, realizata de BBDO.

Citeste articolul integral pe incont.ro