De ce aveti nevoie cu adevarat pentru a face comert electronic?

Daca incepeti sa cereti sfaturi cu privire la cum este mai bine sa faceti comert electronic, cu siguranta veti primi o multime de raspunsuri, dintre care majoritatea sunt doar niste acronime care n-ar face decat sa va incurce. Probabil vi se va spune ca aveti nevoie de ERP, CRM, BI, POS-uri si altele, doar pentru a va putea demara o afacere online. Ca sa nu spunem ca este posibil sa cheltuiti mii de euro doar pe software. Deci, de ce aveti cu adevarat nevoie pentru a putea demara o afacere de comert electronic?

Daca va aflati abia la inceput, partea de software constituie cea mai mica preocuparea a dvs. Inainte de a ajunge la punctul in care aveti nevoie de unele solutii majore de business administration, va trebui sa decideti cum sa va gestionati afacerea in faza incipienta. Nu este nevoie sa fiti un guru in IT pentru ca afacerea dvs. sa aibe succes. Totul tine de bunele practici de afaceri si de o planificare atenta.

De asemenea, este necesar sa aveti si un spirit intreprinzator, o intuitie buna, dar si unele caracteristici tehnologice importante, inainte de a va putea gandi la partea software. Printre caracteristicile tehnologice includem:

1) Un furnizor de hosting de incredere – Majoritatea promit uptime de 99%, dar depinde de dvs. sa va convingeti daca este chiar asa. Luati legatura cu clientii firmelor de hosting (mai ales cu cei care detin un business asemanator cu al dvs.) si intrebati daca sunt multumiti de serviciile prestate. De asemenea, poate fi util sa verificati si pe site-urile de specialitate care ofera review-uri ale companiilor de web hosting, atata timp cat aveti certitudinea ca acestea sunt oneste.

2) Securitatea – Ca tot vorbeam mai devreme de acronime, PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) si SSL (Secure Socket Layer) sunt doua caracteristici de securitate critice pe care ar trebui sa le cautati la orice furnizor de e-commerce web hosting, pentru a pastra confidentiale si in conditii de siguranta atat datele clientilor, cat si informatiile de plata.

3) Marketing multichannel – Comertul electronic nu se mai rezuma doar la clientii care stau pe scaun in fata calculatorului si dau click pe un link pentru a cumpara. In prezent, se pot utiliza telefoane, tablete sau chiar si console de jocuri pentru a face achizitii online. Trebuie sa va adaptati oferta pentru toate tipurile de platforme, daca doriti sa satisfaceti nevoile tuturor clientilor.

Comertul electronic se schimba intr-un ritm constant si alert, iar dvs. trebuie sa fiti pregatiti daca doriti sa faceti fata concurentei. Mai bine puneti accentul pe castigarea increderii cumparatorilor si pe securitate, decat pe vreun software pretentios care promite sa va salveze afacerea.