Eduard Hellvig, la deschiderea Targului de Turism al Romaniei: “Vom avea o lege a turismului moderna”

Viitoarea lege a turismului prevede posibilitatea ca activitatea de promovare in domeniu sa fie gestionata de o organizatie rezultata in urma unui parteneriat public-privat, care ar permite o mai rapida adaptare a deciziilor necesare in domeniu la evolutia pietei nationale si internationale de turism.

Anuntul a fost facut de ministrul Eduard Hellvig cu ocazia deschiderii oficiale a Targului de Turism al Romaniei. „Legea turismului, o lege asteptata foarte mult de industrie, este aproape de finalizare. Va garantez ca va fi dezbatuta cu asociatiile profesionale, patronale si de promovare de profil, astfel incat sa rezulte o lege moderna care sa ajute acest sector. Am speranta ca viitorul ne va aduce un organism care sa gestioneze marketingul Romaniei, construit pe un parteneriat public-privat, asa cum exista in tarile puternice, astfel incat deciziile care se vor lua pentru promovarea tarii sa fie in concordanta cu realitatile si necesitatile industriei de turism”, a declarat ministrul Eduard HELLVIG.

Adresandu-se celor prezenti la deschiderea targului de turism, ministrul Eduard Hellvig a vorbit despre abordarea acestui domeniu pe care ministerul il gestioneaza si despre stadiul actual. „Trebuie sa existe o corelare intre produsele turistice pe care le promovam si investitiile pe care le finantam. Va multumesc pentru 2012, a fost un an de succes – este meritul dumneavoastra, am increderea ca anul 2013 va fi un an la fel de bun. Va asigur ca ministerul pe care gestionez va va fi in continuare alaturi, pentru ca, prin eforturile noastre comune, industria de turism sa capete intr-adevar rolul important pe care vrem sa il aiba in societatea romaneasca”, a mentionat ministrul dezvoltarii regionale si turismului.

Standul Romaniei la Targul de Turism al Romaniei, editia toamna 2012, poate fi vizitat, in perioada 15-18 noiembrie a.c. in pavilionul C4 din complexul expozitional Romexpo. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, ca expozant, promoveaza aici, prin intermediul materialelor editate – pliante, brosuri, videoclipuri – cele mai importante destinatii si tipuri de turism din Romania.Tot in standul Romaniei au fost invitate sa participe si sunt prezente cu desk propriu primele cinci destinatii la editia din acest an a proiectului european EDEN – Destinatii Europene de Excelenta. Participarea la targuri de turism reprezinta una dintre categoriile de activitati derulate de MDRT pentru promovarea turismului romanesc. Lista completa activitati se regaseste in programul de marketing si promovare turistica.

Aflat la cea de-a 20-a editie, Targul de Turism al Romaniei reuneste agentii de turism si tour-operatori, hoteluri si pensiuni, agentii de asigurari si banci, organizatori de congrese si turism de afaceri, organizatii patronale si asociatii profesionale, organizatii de promovare a turismului din strainatate, oficii, organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din Romania, dar si prestatori de servicii de transport, de cazare si de agrement. Targul de Turism al Romaniei este un eveniment organizat de Romexpo in parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania, ANAT – Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, FPTR – Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, ANTREC – Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural si OPTBR – Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania.