Elevii ar putea fi impartiti pe categorii incepand cu anul scolar 2011-2012


Dupa rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din 2011, a iesit la iveala ca unii elevi aveau note si medii foarte mari pe parcursul celor patru ani de liceu, dar au picat examenul. Ministerul Educatiei vrea sa imparta elevii pe categorii, in functie de notele acestora, pentru a impiedica profesorii sa dea note nemeritate. Sistemul ar putea fi introdus din acest an.

Din cauza notelor foarte slabe pe care le-au obtinut la examen, Ministerul Educatiei vrea sa imparta elevii in dupa categorii: cu rezultate slabe, medii si foarte bune. Totul pentru a impiedica profesorii sa le dea note mari elevilor pe ochi frumosi.

Mai mult, evaluarea ar incepe din clasa intai, iar daca un elev mai slab ar primi o nota de 10 ar ridica un semn de intrebare, iar directorul scolii ar putea lua masuri.

quot;Consider benefica aceasta masura pe care Minsterul Educatiei vrea sa o initieze, pentru ca, asa cum am dorit sa avem un bacalaureat aproape de realitate, asa trebuie sa avem si o situatie scolara a elevilor cat mai aproape de adevar. Daca aceasta masura va fi adoptata, obligatoriu va trebui sa avem un bacalaureat diferentiat. Nu toti copiii au capacitatea initiala de a luat un bacalaureat la acelasi nivel cu copiii care provin din colegiile nationale sau licee teoretice. Elevii vor trebui indreptati in functie de capacitatile lor, de mediile lor obtinute pe bune quot;, a spus Marius Nistor, presedintele executiv al Federatiei Spiru Haret.

quot;Nu cred ca aceasta diferentiere trebuie sa inceapa la nivelul invatamantului primar. invatamantul gimnazial este destul de relevant din acest punct de vedere. Nu se creeaza niciun fel de problema daca se face o asemenea ierarhie, deoarece stiu care este nivelul real al unui elev quot;, a completat Marius Nistor.

quot;Pe de alta parte, mai trebuie inteles un lucru. Sistemul de finantare per capita, determina cadrele didactice sa supraevalueze rezultatele elevilor, dintr-un motiv foarte bine inteles. Elevii nu vor fi niciodata atrasi de dascalii mai exigenti, ci spre cei mai intelegatori. Ori dascalul trebuie lasat sa faca notarea in functie de modul in care este pregatit elevul quot;, a conchis presedintele executiv al Federatiei Spiru Haret.

Ministerul vrea sa aplice propunerea din acest an scolar.

quot;Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea supraevaluarii la clasa. Nu putem sa ne ascundem dupa deget si sa nu spunem ca elevii primesc note mari in cursul anului si la examen se afla pentru prima data in fata unei evaluari standardizate care ii aduce cat mai aproape de adevar. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe scoala cate un test initial, pornind de la programa existenta. Testul initial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru romana, matematica si asa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul scolii. Adica va fi o medie pe scoala, iar clasele vor fi incadrate, in functie de rezultate, la categoria sub media de scoala, la nivelul mediei sau peste aceasta medie quot;, a explicat, marti, secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar Oana Badea.

Aceasta a spus ca, prin acest sistem, MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel national sau al unui oras, ci pur si simplu de stabilirea nivelului de pregatirea al elevilor in contextul scolii din care face parte.

quot;Dupa ce am aceasta clasificare voi stabili ce trebuie sa faca fiecare dascal la clasa lui. Cu o clasa pe medie am un anumit parcurs. Daca ai o clasa sub medie adaptezi ritmul de munca al profesorului, iar daca esti peste medie, este vorba despre performanta, chiar olimpiada. Nu ma intereseaza performanta de tip olimpiada la clasa sub medie, spre exemplu. Fisa postului fiecarui cadru didactic va fi determinaa de aceasta structura a clasei lor. Dascalul nu este vinovat pentru ca primeste o clasa sub medie spre exemplu, dar el trebuie sa munceasca. Performanta lui poate fi de tip olimpiada, dar avem peste o suta de olimpici internationali si trei milioane de elevi despre care trebuie sa vorbim in alti termeni quot;, a sustinut secretarul de stat.

Dupa ce va fi stabilit nivelul fiecarei clase dintr-o scoala, directorul poate quot;intra in alerta quot; cand va sesiza note foarte mari la clase sub media pe scoala.

quot;Asta inseama eliminarea supraevalarii. La clasa sub medie nu pot sa am note de zece. Nu pot sa am pentru ca reperul esential este programa scolara. Directorul va fi in stare de alerta daca va sesiza la clasa sub medie note foarte mari sau calificative care nu au voie sa fie quot;, a adaugat Oana Badea.

Ministerul Educatiei a gasit o explicatie pentru notele foarte slabe de la bacalaureat, 30 de milioane de absente, echivalent a 3.457 de ani de absente, majoritatea la liceeni.

Rezultatele la bacalaureat 2011 arata ca s-a inregistrat cea mai scazuta rata de promovabilitate inregistrata vreodata in istoria educatiei in Romania,67,4%, in toata tara. Potrivit datelor furnizate de Inspectoratele scolare Judetene, extremele examenului de Bacalaureat din acest an, inainte de contestatii, sunt Giurgiu si Suceava. nbsp;

Promovabilitatea la bacalaureat, inainte de contestatii, a fost de 67,4%, in 2010, cu 12,5% mai putin decat in 2009. in 2010, s-au inregistrat 131 de note de 10, 14,74% dintre elevi au avut note intre 9 si 10, 28,3% intre 8 si 9, 30,8% intre 7 si 8, 25,7% intre 6 si 7, 20% intre 5 si 6, 24.000 de elevi au lipsit, iar 235 au fost eliminati. nbsp;

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a declarat luni, dupa afisarea rezultatelor partiale foarte slabe de la bacalaureat, ca este pentru prima data cand elevii de liceu si-au castigat diploma de absolvire prin munca.

Citeste mai mult pe site-ul Realitatea TV.