Frunza din logo-ul turistic al Romaniei vs frunza din campania Oltchim SA


Noul brand turistic al Romaniei, cu sloganul quot;Explore the Carpathian garden quot;, a fost lansat, joi, la Shanghai, in cadrul Zilei Romaniei. Lansarea imaginii si logo-ului brandului a fost urmata de un concert la nai cu Gheorghe Zamfir.

In tara, lansarea noului brand a starnit reactii critice, mai ales cand presa a dezvaluit ca frunza din logo-ul Romaniei este de fapt un plagiat dupa un material publicitar al Oltchim din 2009.

Potrivit Realitatea TV, frunza din logo-ul Romaniei de la Shanghai nu este un element unicat. Aceeasi frunza, dar intoarsa, apare si intr-un banner al unei firme romanesti folosit in 2009.

Firma care s-a ocupat de crearea acestui brand este THR TNS. quot;Daca nu gasim un element care sa diferentieze brandul Romaniei de al altor tari, trebuie sa inventam unul. De urgenta quot;, spunea, pentru Gandul, in luna martie, nbsp; Eulogio Bordas, consultantul companiei THR la care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a apelat.

Firma de consultanta a lui Eulogio Bordas a cheltuit 400.000 de euro pentru o cercetare care a cuprins interviuri cu 9.600 de turisti din Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Rusia, Austria, SUA, Ungaria si Romania, precum si studii de fezabilitate privind capacitatea tarii noastre de a atrage turisti.