Furnizorii de internet, obligati sa-si publice parametrii de calitate

Furnizorii de internet vor fi obligati sa-si publice parametrii de calitate, conform proiectului de decizie lansat spre consultare publica de catre ANCOM.Astfel, ei vor trebui sa-si publice pe paginile proprii de internet si sa includa in contractele incheiate cu utilizatorii finali un set relevant de indicatori si parametri aferenti calitatii serviciului de acces la internet si de a publica pe paginile proprii de internet informatii cu privire la procedura de masurare a acestora.Potrivit documentului ANCOM, furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligatia urmatorii parametri de calitate administrativi:- termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet;- termenul de remediere a deranjamentelor;- frecventa reclamatiilor utilizatorului;- frecventa reclamatiilor referitoare la deranjamente;- frecventa reclamatiilor privind corectitudinea facturarii;- termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor.Masurarea acestor parametri presupune ca furnizorii sa inregistreze toate evenimentele corespunzatoare parametrilor respectivi si sa intocmeasca o statistica la sfarsitul perioadei de raportare.Totodata, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica si parametrii de calitate tehnici precum:- viteza de transfer a datelor;- intarzierea de transfer;- variatia intarzierii de transfer;- rata pierderii de pachete.Furnizorii de servicii de acces la internet mentionati mai sus vor realiza, administra si pune la dispozitia utilizatorilor o aplicatie proprie care sa masoare si sa evalueze, in timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet.Decizia se va aplica serviciilor de acces la internet, furnizate prin intermediul retelelor publice fixe sau mobile de comunicatii electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet: accesul prin tehnologii prin fir in banda ingusta (prin conexiuni de tip dial-up/ISDN) sau in banda larga (DSL, cable modem) sau accesul wireless precum WLAN, GSM, GPRS si UMTS.“ANCOM considera ca imbunatatirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la cresterea puterii consumatorilor si a capacitatii acestora de a-si apara mai bine interesele, si in acelasi timp stimuleaza si sustine concurenta. Utilizatorii informati, care sunt pregatiti sa-si exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesara asupra furnizorilor, stimulandu-i sa ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai buna si la tarife tot mai competitive. Astfel, consumatorii care fac alegeri informate nu doar beneficiaza de pe urma concurentei, ci o initiaza si o sustin”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.