Incep lucrarile de reabilitare a podului de cale ferata de pe linia Bucuresti – Giurgiu

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru lucrarile de reabilitare a podului de cale ferata situat pe linia de cale ferata Bucuresti – Giurgiu, intre statiile Vidra si Gradistea, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean , la finalul sedintei de Guvern.Circulatia feroviara pe sectia de cale ferata Bucuresti – Gradistea a fost inchisa din cauza avariilor aparute la vechiul pod feroviar de la kilometrul 23+557, dupa inundatiile din anul 2005. Prin lucrarile preconizate se urmareste racordarea podului deja construit in cadrul proiectului de amenajare a raului Arges, la traseul feroviar existent.Solutiile tehnice adoptate pentru acest proiect sunt in acord cu normele europene si presupun executia unor ample lucrari, precum: reabilitarea infrastructurii si a suprastructurii podului si a viaductului existent; construirea de noi viaducte pentru eliminarea terasamentelor inalte; racordarea traseului noii linii la linia existenta; amenajarea unui punct de oprire in linie curenta; aparari de maluri in albia raului Arges pe toata zona podului; instalatii de semnalizare feroviara si de siguranta a circulatiei; instalatii de telecomunicatii etc.Atribuirea contractului pentru executia lucrarilor se va face in urma unei licitatii deschise, iar contractul se preconizeaza a fi incheiat pana la sfarsitul acestui an, astfel incat executia lucrarilor sa inceapa in anul 2012.“ Valoarea totala a investitiei este de aproximativ 59 milioane euro (fara TVA), iar sursa de finantate va fi asigurata, in urma acordului stabilit cu Comisia Europeana, din fonduri POS-T si de la Bugetul de Stat”, a precizat purtatorul de cuvant al Guvernului. Sursa foto: Mondo News