Internet Explorer vs Google Chrome – Cotele de piata europene indica o noua orientare a internautilor


nbsp;

Cota de piata a Internet Explorer in Europa scazuse deja la sub 50 la suta in noiembrie anul trecut, iar anul 2011 a continuat declinul: cota de piata a scazut, in perioada martie-aprilie, cu 1,6 puncte procentuale.

In ultimele 12 luni, cota de piata a Internet Explorer a acazut cu mai mult de zece puncte procentuale, potrivit datelor AT Internet, citate de presa franceza.

Lansarea celei de-a noua versiuni a Internet Explorer n-a schimbat mult datele problemei. Noul browser, lansat in martie, nu a strans decat 5,6% din piata, de doua ori mai putin decat Firefox 4, ultima versiunie a browser-ului celor de la Mozilla, aparuta cam in aceeasi perioada.

De vina este strategia Microsoft. Pentru a sprijini implementarea lui Windows 7, Microsoft a facut IE9 incompatibila cu XP, in timp ce sistemul de operare ruleaza inca pe multe PC-uri din Europa. Surprinzator, Firefox nu a profitat de degringolada Internet Explorer. Cota de piata a Firefox a ramas practic stabila de peste un an la 29,5%. De fapt, cel mai mare castigator este Chrome. Cota browser-ului dezvoltat de Google este mai mult decat dublu, de la 5,7 la 12,8%.

Pe plan mondial, Internet Explorer ramane inca preferat de peste jumatate dintre internauti.