Legislatia secundara subsecventa Legii Educatiei, in procedura de publicare in Monitorul Oficial

Legislatia secundara, subsecventa Legii Educatiei Nationale, este in procedura de publicare in Monitorul Oficial, informeaza Ministerul Educatiei. In indeplinirea obligatiilor legale ce decurg din Legea Educatiei Nationale, Ministerul Educatiei a redactat toate actele normative necesare sistemului de invatamant preuniversitar. In consecinta, in prezent sunt in procedura de publicare in Monitorul Oficial metodologii, regulamente sau alte tipuri de acte normative prevazute.Potrivit articolului 361, alineatul 6 al Legii Educatiei Nationale, „in termen de 8 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului elaboreaza metodologiile, regulamentele si celelalte acte normative care decurg din aplicarea prezentei legi si stabileste masurile tranzitorii de aplicare a acestora”.Reamintim ca redactarea legislatiei secundare necesare sistemului de invatamant preuniversitar a debutat prin consultarea a aproximativ 1.500 de cadre didactice din tara, care au inaintat Ministerului Educatiei propriile propuneri. Documentele redactate au intrat in dezbatere cu cele 28 de asociatii profesionale si cele 44 de organizatii non-guvernamentale semnatare ale protocolului de colaborare cu ministerul. Forma nou-rezultata a documentelor a fost supusa apoi discutiilor in cadrul comisiilor tehnice minister-sindicate. Din luna iunie a acestui an, propunerile de acte normative au putut fi consultate pe site-ul Ministerului Educatiei, la adresa www.edu.ro.Legea Educatiei Nationale asigura viziunea, stabilitatea si predictibilitatea sistemului de invatamant romanesc. Legislatia secundara vine, la randul ei, sa aduca normalitatea mult asteptata de catre elevi, profesori si parinti. Aplicarea actelor normative subsecvente Legii 1/2011 se va realiza intr- o dinamica fireasca, in asa fel incat sa respecte stabilitatea parcursului scolar al elevilor, capacitatea de asimilare si de punere in aplicare a textelor, de catre actorii implicati, precum si asumarea treptata a rolului mult mai activ pe care parintii si autoritatile publice locale il au in viata scolii.