Minivacanta de 1 Mai a adunat 117.000 de turisti in statiunile de pe litoral si la munte

In jur de 117.000 de turisti si-au petrecut minivacanta de 1 Mai in statiunile si localitatile turistice romanesti, litoralul si zona montana fiind destinatiile preferate in aceasta perioada, arata estimarile Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) bazate pe datele furnizate de autoritatile publice locale si de structurile de primire turistica.

Cele mai aglomerate au fost statiunile de pe litoral, Mamaia (in jur de 22.000 de turisti si un grad de ocupare de 100%), Vama Veche (aproximativ 15.000 de turisti si un grad de ocupare de 100%), Brasov (in jur de 12.000 de turisti si un grad de ocupare de 80%), Bihor (peste 8.400 de turisti si un grad de ocupare de 74%) si Prahova (aproximativ 8.300 de turisti si un grad de ocupare de 75%). In total, numai in statiunile de pe litoral au fost in jur de 40.000 de turisti.MDRT si Guvernul Romaniei au sprijinit si anul acesta sectorul turistic in perioada sarbatoririi zilei de 1 Mai. MDRT, cu sprijinul Asociatiei „Litoral – Delta Dunarii“ si al autoritatilor locale, a organizat mai multe evenimente speciale pe litoral si in Delta Dunarii, printre care spectacole de lasere, inaltare de lampioane, focuri de artificii, discoteci in aer liber si jocuri pe plaja si a acordat peste 200 de premii si mii de materiale promotionale turistilor.

Totodata, in vederea sprijinirii circulatiei turistice, Guvernul Romaniei a decis ca ziua de 30 aprilie a.c. sa fie declarata zi nelucratoare in sectorul public, aceasta urmand a fi recuperata ulterior.Ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Cristian Petrescu, spune ca numarul mare de turisti din perioada minivacantei de 1 Mai confirma trendul ascendent pe care se afla turismul romanesc in ultimii ani. „Am avut o minivacanta de 1 Mai foarte buna pentru turismul romanesc. Am vazut operatori de turism multumiti si am vazut turisti placut impresionati de ceea ce au gasit in destinatiile pe care le-au ales pentru petrecerea acestor zile. Este rezultatul comun al eforturilor noastre, al specialistilor din minister, si al partenerilor din industria turistica si din administratiile publice locale, carora vreau sa le multumesc. Numarul mare de turisti inregistrati in aceste zile, in jur de 117.000 de persoane in intreaga tara si 40.000 de persoane numai pe litoral, continua trendul ascendent pe care se afla turismul romanesc in ultimii aproape doi ani.

Daca anul trecut am avut o crestere a turismului de 16% fata de 2010, datele de pe primul trimestru al acestui an sunt si ele foarte bune, am avut o crestere a numarului de sosiri in structurile de primire turistica, in comparatie cu aceeasi perioada din 2010, de 11,3% pe turismul general si de 9,7% pe turistii straini. Sunt date care confirma inca o data ca investitiile masive in infrastructura turistica pe care MDRT le-a derulat in ultimii ani si strategia de promovare a destinatiilor romanesti sunt corecte, eficiente si ca-si arata deja roadele“, a declarat ministrul Cristian Petrescu. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a derulat in ultimii trei ani investitii masive in infrastructura turistica si in marketingul si promovarea destinatiilor romanesti atat din fonduri europene, cat si din fonduri de la bugetul de stat.

In perioada 2009 – 2011 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene si de la bugetul national de 812 milioane de euro, fata de 20 de milioane de euro, cat au fost alocate in perioada 2006 – 2008. Numai pentru activitatile de promovare si marketing turistic (participare la targuri internationale, promovarea brandului turistic national in cadrul evenimentelor sportive, artistice si culturale, campanii radio si TV, materiale de promovare, vizite ale jurnalistilor straini in Romania etc.) din 2009 pana in prezent au fost investite aproximativ 22 de milioane de euro, majoritatea reprezentand fonduri europene. in plus, dezvoltarea turismului s-a facut in ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de actiune coerente de coordonare a domeniul (Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic al Romaniei 2011 – 2015, Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic pentru Bucuresti 2011 – 2015, Strategia de Creare si Promovare a Brandului National de Turism, Strategia Nationala de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Nationala de Dezvoltare a Turismului Balnear). Foto: Mondo News