Namolul romanesc si produsele naturiste, apreciate la Targurile de Turism de la Paris si Madrid

Namolul romanesc si produsele naturiste au fost, la sfarsitul saptamanii trecute, punctul de atractie al Standului Romaniei de la Targul international Les Thermalies din Paris. In acelasi timp, vizitatorii Targului international de turism FITUR de la Madrid, desfasurat tot weekendul trecut, au cunoscut traditiile si obiceiurile populare romanesti in cadrul atelierelor de incondeiere a oualor.

Standul Romaniei, amenajat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), la Targul international „Les Thermalies“ din Paris, care s-a desfasurat in perioada 19 – 22 ianuarie a.c., a fost construit in jurul unui concept nou: turismul de sanatate, gandit ca un pachet complex de servicii, care cuprinde tratamente spa, anti-aging, balneare si naturiste. in cadrul standului au fost prezenti 6 expozanti, operatori de turism si branduri de produse.

Vizitatorii francezi si straini, specialisti sau turisti, au primit mostre de namol si produse naturiste romanesti si au beneficiat de tratamente corporale efectuate de specialisti in domeniu. inscrisi pe liste de asteptare inca din prima zi a targului, zeci de vizitatori au testat calitatea si eficienta procedurilor pe care le ofera turismul balnear romanesc. In cadrul targului s-au desfasurat si mai multe prezentari si dezbateri despre resursele naturale cu potential terapeutic, despre tratamentul „Ana Aslan“, precum si despre politica MDRT de relansare a turismului medical si balnear pe pietele externe.

In plus, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a distribuit celor interesati materiale de promovare a destinatiilor turistice din tara noastra. Mai multi specialisti din statiunile balneare din Franta si-au manifestat interesul de a colabora cu statiuni similare romanesti si au planificat vizite de informare in Romania. La Targul international de turism „FITUR“ de la Madrid, desfasurat in perioada 18 – 22 ianuarie a.c., circuitele culturale si vacantele city-break in Romania au fost cele mai cautate oferte in cadrul standului amenajat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, unde au expus 20 de hotelieri, agentii si asociatii de turism, autoritati publice locale si operatori economici. Atelierele de incondeiere a oualor au fost punctul de atractie la standul Romaniei.

Pe toata durata targului, reprezentantii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului au prezentat principalele produse turistice din tara noastra si au oferit materiale de promovare a destinatiilor romanesti.Targul international „Les Thermalies“ din Paris,care s-a desfasurat in perioada 19 – 22 ianuarie a.c.,este considerat cel mai important targ de turism balnear si talasoterapie din Franta. Numai la editia de anul trecut a salonului, turisti francezi, dar si din alte tari au cumparat peste 800 de sejururi pe malul Marii Negre.

Targul international de turism „FITUR“ de la Madrid, desfasurat in perioada 18 – 22 ianuarie a.c.,este cea mai importanta manifestare expozitionala turistica de pe piata spaniola si a treia cea mai mare din Europa.Standurile Romaniei organizate de MDRT in cadrul celor doua targuri internationale de turism sunt finantate din fondurile europene alocate pentru promovarea tarii noastre ca destinatie de turism in cadrul operatiunii de creare a unei imagini pozitive a Romaniei prin definirea si promovarea brandului turistic national (Programul Operational Regional 2007 – 2013, Axa 5, Domeniul Major de Interventie 5.3 – „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica“).