Oprescu vrea sa inceapa autostrada suspendata la anul

Constructia autostrazii suspendate va incepe la sfarsitul anului viitor si va fi gata pana in decembrie 2012, potrivit edilului-sef al Capitalei, Sorin Oprescu.Primarul general a declarat ca pentru anul viitor are doua proiecte principale: va incepe construirea autostrazii suspendate si se vor face primele benzi unice pentru RATB pe care vor putea circula si masinile ocupate cu pasageri la capacitatea maxima. Astfel, in prezent, specialistii primariei au finalizat calculele de prefezabilitate si au inceput proiectarea autostrazii, potrivit edilului. “La sfarsitul anului 2009 va incepe constructia efectiva a acesteia. Cheltuielile vor fi esalonate pe trei ani”, a declarat Sorin Oprescu.Autostrada suspendata va avea aproximativ 12 kilometri si o inaltime de minimum 10 metri. Constructia va incepe din nordul Capitalei spre est, ea se va desfasura, sub forma de inel, peste soseaua Petricani-Calea Bucuresti-Constanta, apoi va cobori spre sud, pe deasupra strazilor Colentina, Doamna Ghica, Fundeni-Pantelimon, Morarilor, ajungand apoi pe Bulevardul 1 Decembrie. Va continua apoi spre FAUR – poarta 4, punct din care va strabate o zona in care nu este nimic construit, pentru a se intersecta cu Bulevardul Theodor Pallady. Apoi va trece pe dupa serele Berceni, pe soseaua de centura din sud-estul Bucurestiului, si se va aseza din nou pe deasupra caii ferate din sudul orasului.Mai departe, in dreptul Soselei Alexandria va urca spre nord, trecand pe deasupra bulevardului Progresul, paralel cu acesta, iar apoi peste intersectia Razoare, de unde va urma traseul dintre bulevardele Drumul Taberei si Timisoara.In partea de vest va trece peste Bulevardul Iuliu Maniu si va urca spre nord prin spatele Lacului Morii, dupa care va strabate o zona construita, paralel cu Podul Grant. Traseul va strabate apoi nordul orasului pana se intersecteaza cu capatul aflat in dreptul soselei Petricani. Autostrada va fi amplasata la aproximativ 7-8 km de centrul orasului. “In cartierul Militari, zona Razoare, vrem sa facem un nod cu toate strazile adiacente, e vorba despre Strada Progresului, si in continuare pe actuala linie industriala CFR-Progresul pana in iesirea autostrazii care va veni de la Giurgiu. In ceea ce priveste zona Progresului, acolo sunt zone neconstruite si atunci nu e foarte complicat, la fel ca si la Lacul Morii”, a mai declarat Sorin Oprescu.Mai multe detalii pe site-ul Cotidianul.