Ordonanta 50 privind contractele de credit provoaca bancile sa apeleze la smecherii

Pentru ca Ordonanta 50 ii favorizeaza pe clienti, bancile apeleaza la diverse tertipuri pentru a-i convinge sa semneze clauze in avantajul lor. Maine este ultima zi in care romanii cu credite pot ajunge la banca sa semneze modificarea contractelor. Altfel, se considera acceptare tacita si sunt de acord cu toate conditiile bancii. Desi au avut la dispozitie 90 de zile pentru a alinia contractele de credit la prevederile Ordonantei 50, pana la 19 septembrie, bancile au lasat totul pe ultima suta de metri, in speranta ca s-ar putea modifica ceva in favoarea lor, si acum incearca sa prosteasca clientii in favoarea lor. Cele mai multe institutii bancare „au uitat sa-si anunte clientii ca trebuie sa se prezinte la ghiseu pentru a semna acte aditionale la pentru cele aproximativ opt milioane de contracte de credit aflate in derulare. Totusi, daca clientii s-a dus la banca, multi functionari i-au anuntat ca nu au inca actele aditionale pregatite si ca a semna sau nu este totuna.Bancile profita de faptul ca Ordonanta 50 privind contractele de credit pentru consumatori prevede ca nesemnarea aditionalului se considera acceptare tacita. In plus, multe banci incearca sa fereasca de ochii clientului noile clauze contractuale si interpreteaza in favoarea lor prevederile actului normativ, mascand comisioane sau schimband dobanda. Cosmin Giurgiu, din Cluj, a facut deja reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru ca banca nu l-a lasat sa-si citeasca actul aditional, desi i s-a impus sa-l semneze. Volksbank a inlocuit comisionul de risc, interzis potrivit noilor reglementari, cu unul de administrare. Totusi, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) precizeaza clar ca banca nu are voie sa redenumeasca comisioanele.Tot la aceasta banca, unii clienti au avut surpriza de a observa ca actul aditional prevede trecerea de la o dobanda fixa la una variabila. La fel, schimbarea tipului de dobanda nu este conforma cu prevederile ordonantei. La BCR, comisionul de risc a fost eliminat, insa procentul aferent acestuia a fost adaugat comisionului de administrare. Tot la BCR, softul dintr-una din unitati „nu a mers trei dimineti la rand astfel incat clientii sa poata obtine actele aditionale la contract.Citeste mai mult pe site-ul Adevarul (Sursa foto: Adevarul)