Proiectul legii educatiei nationale, dezbatut cu patronatele si autoritatile locale

Ministerul Educatiei a continuat dezbaterea proiectului Legii Educatiei Nationale cu reprezentantii patronatelor si autoritatilor locale din Romania.La cea de-a patra dezbatere de lucru pe marginea legii educatiei au participat si ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, secretarul de stat Catalin Baba, precum si directori din cadrul MECTS, desemnati sa participe la dezbaterea si elaborarea variantei finale a proiectului de lege.In prima parte a intalnirii, ministrul Daniel Funeriu a explicat viziunea in care a fost construit proiectul de lege si a aratat optiunile majore ale legii in ceea ce priveste invatamantul preuniversitar si invatamantul universitar, punctand aspecte fundamentale care vizeaza comunitatile locale. Pentru invatamantul preuniversitar acestea se refera la descentralizarea procesului de recrutare si incadrare a resursei umane, descentralizarea conducerii scolilor si a curriculumului, iar la nivel universitar, la concentrarea resurselor financiare si conectarea universitatilor la viata reala si a comunitatii. De asemenea, ministrul Daniel Petru Funeriu a aratat ca masurile prevazute in proiectul de lege sporesc gradul de responsabilitate sociala a institutiilor de invatamant.„Aceasta lege reprezinta un demers care, cred eu, este unul dintre cele mai coerente demersuri pentru un proces legislativ facut in Romania. Vreau sa fiu foarte clar inca de la inceput si sa spun ca toate masurile care sunt cuprinse in acesta lege sunt facute pentru comunitatile locale si as dori sa am sprijinul dumneavoastra pentru ele, dar in acelasi timp, sa fie clar ca nu sunt facute pentru autoritatile locale, ci pentru comunitatile locale” a declarat ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.Reprezentantii patronatelor si autoritatilor locale au dezbatut atat probleme de forma, cat si de fond ale proiectului de lege, accentul cazand pe aspecte legislative care reglementeza raporturile dintre autoritatile locale (consilul local, primar) si scoala, finantarea invatamantului preuniversitar si universitar, precum si eliminarea ambiguitatilor si neclaritatilor din forma finala a legii. La cererea ministrului, reprezentantii patronatelor si autoritatilor locale au convenit sa transimta in scris, in cel mai scurt timp, toate comentariile si amendamentele pe care acestia doresc sa le formuleze pentru a se putea aduce imbunatatiri proiectului de lege.